Güncel Gönderiler: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Toplam kayıt 219, listelenen: 21-40
-
Exploring the barriers to digital transformation for companies in Turkey
(2022)Digital transformation of companies is not only the use of new digital technologies and the digitalization of business processes, it includes also the creation of new digital business models and the establishment of a ... -
A study on digital leadership scale (DLS) development
(2022)Since digital leadership has become a critical success factor for securing sustainability in companies, it is of great importance to define scalable characteristics of it. In literature, an adequate measuring instrument is ... -
Factors affecting consumers’ perceived advertising value regarding augmented reality ads
(IWEMB, 2019)Internet and mobile technologies are drivers for innovation and growth. Entrepreneurs all over the world are using these technologies to develop new user-centered products and launch new business models. In this context, ... -
İşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenleri
(2020)In recent years, the digitalization starting with digitizing anolog data proceeding with digitalization of business processes is being replaced by digital transformation. In addition to business models getting value with ... -
Commercial utilization of mobile RFID
(Intech, 2013)Physical mobile interaction, the interaction between mobile devices and physical objects, is an increasingly popular research area with various published studies. This paper provides an introduction to the concept of ... -
The role of augmented reality as an experience provider in retail marketing
(Peter Lang, 2020)As a result of the growing importance of both experience economy and digital transformation in today’s business environment, businesses tend to create pleasant and unique experiences for their customers. To realize this, ... -
Nesnelerin interneti ve pazarlama
(Gülermat Matbaacılık, 2016)Teknolojik gelişmeler öṅe ̆ilgisayarları sonra insanları ̆ir̆irine ̆ağläı. Nesnelerin İnterneti (Internet of Things - IoT) çerçevesin̈e şu sıralar nesnelerin ̆ir̆irleri ile ̆ağlanması söz konusu. Bu teknoloji nesnelerin ... -
Karekod reklamcılık - geleneksel medya reklamlarında kullanılan karekodların reklam başarısındaki rolü
(Gazi Kitapevi, 2018)Geleneksel medya araçları ile yapılan reklamlarda kullanılan karekodlar, tüketicinin reklama konu olan ürün ya da hizmet ile ilgili bilginin bulunduğu dijital dünyaya erişmesine ve bu dijital dünyada bazı işlemler yürütmesine ... -
Impacts of QR codes on buying decision process of Turkish consumers
(2015)Widespread usage of mobile technologies and devices in the last few years led companies to mobilise their marketing processes. One of the new technologies that can be used in mobile marketing is QR codes. Analysing the ... -
Türk tüketicisinin OR kod kullanımı üzerine keşfedici bir araştırma
(2015)Mobil teknolojinin ve mobil cihazların son yıllardaki hızlı gelişimi ve yaygınlaşması işletmelerin özellikle pazarlama faaliyetlerinde mobil teknolojilere önem vermelerine ve mobil pazarlama kavramının doğmasına sebep ... -
QR code advertising: a cross-country comparison of Turkish and German consumers
(2018)Among various mobile-based communication technologies, QR codes have recently gained a great popularity in mobile advertising. These codes are used by marketers for advertising in various ways such as in print media, ... -
Individual responses to competing institutional logics in emerging markets
(Elsevier BV., 2021)In this paper, we study individual responses to competing institutional market and community logics. We argue that when individuals experience strong pressures both from market and community logics in hybrid contexts, they ... -
Nakşidil Valide Sultan Vakıfları
(Yeditepe Akademi, 2022)Vakıf kurumu, hayır işlerinin ve kamu faaliyetlerinin yürütülmesinde genel olarak İslam toplumlarında özelde ise Osmanlı İmparatorluğu’nda yaygın ve etkin bir kurum olarak -kültürel, ekonomik, politik ve sosyal alanlarda- ... -
Türkiye’nin savunma ve havacılık sanayii ve ihracatı’nın analizi (2002-2023)
(2024)Türkiye’nin bir yandan askeri, siyasi ve ekonomik olarak bölgesinde güçlü bir aktör haline gelmesi diğer yandan ise Türk Silahlı kuvvetlerinin ihtiyaçlarını yerli kaynak ve teknolojilerden elde etme çabası savunma ve ... -
COVID-19 pandemi dönemindeki Bireysel Emeklilik Sistemine katılım dinamikleri
(2023)Bu çalışmada, Covid-19 pandemi sürecinde Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) katılımı üzerinde etkili olan çeşitli makroekonomik ve sektörel koşullar ampirik olarak incelenmiştir. Araştırmaya konu olan zaman serisi modellerin ... -
PKKda kadın teröristlerin rolü ve örgüt içi cinsel istismar
(Güvenlik Stratejileri Dergisi, 2021)Terör örgütleri mevcudiyetlerini devam ettirebilmek için sürekli yeni elemanlar devşirmeye muhtaçtırlar. 20. yüzyılda kadının toplumsal hayattaki ve iş hayatındaki rolünün artmasının da etkisiyle terör örgütleri kadınları ... -
Avrupalı aktörlerin Barış Pınarı Harekâtına karşı politikalarının analizi
(SAVSAD Savunma Ve Savaş Araştırmaları Dergisi, 2022)Türkiye’nin Suriye’nin kuzeyini terörist unsurlardan temizleyerek güvenli bölge oluşturmak, mültecilerin geri dönüşünü kolaylaştırmak, bölgede DEAŞ’ın faaliyetlerini engellemek ve PKK/YPG’nin hareket alanını kısıtlamak ... -
From “Economic Consequences” to the “Personal Impact” Frame: Representation of Turkey in the German media
(Cambridge Scholars Press, 2016)The relationship between Germany and Turkey has a long history and a unique character due to the strong political, economic, and societal connections between the two countries and two-way migration flows. Ebbs and flows ... -
Turkish foreign policy towards the Arab spring: Between western orientation and regional disorder,
(Routledge Taylor Francis Group, 2017)Turkey’s foreign policy approach towards the Middle East and North Africa (MENA) region has been predicated on an integrationist vision through cooperation and dialogue over the past decade. The Arab Spring significantly ...