Nesnelerin interneti ve pazarlama
Künye
Bayrak Meydanoğlu, Ela S., Klein, M. (2016). Nesnelerin interneti ve pazarlama. Akıllı Teknoloji ve Akıllı Yönetim içerisinde 12-19. Gülermat Matbaacılık.Özet
Teknolojik gelişmeler öṅe ̆ilgisayarları sonra insanları ̆ir̆irine ̆ağläı. Nesnelerin İnterneti (Internet
of Things - IoT) çerçevesin̈e şu sıralar nesnelerin ̆ir̆irleri ile ̆ağlanması söz konusu. Bu teknoloji nesnelerin -
aynı insanlar gibi - kălosuz olarak ̆ir ağa ̆ağlanıp veri paylaşăilėeği, inisiyatif alarak karar verĕilėeği, ̆ir
aksiyon ̆aşlatăilėeği yepyeni ̆ir ̈ünyanın kapılarını açmaktäır. Nesnelerin İnterneti için nakliye, lojistik,
sağlık, ev uygulamaları gĭi pek çok uygulama alanı söz konusüur. Bu teknolojinin önemli ̆ir uygulama alanı da
pazarlamäır. Aṅak ̆u alan ile ilgili yürütülmüş akäemik çalışma sayısı sınırlı̈ır. Temel araştırma özelliğine
sahip mev̇ut ̆u çalışmanın amȧı ikincil kaynaklar temelinde söz konusu teknolojinin işletmelerin pazarlama
faaliyetlerine sağlayăilėeği olası katkıları açıklamaktır. Nesnelerin İnterneti teknolojisi ile her türlü satış ve
müşteri verisini gerçek zaman̈a toplamak ve analiz etmek mümkün̈ür. Böylėe pazarlama yöneticileri karar
verme sürėin̈e ̈aha iyi ̈esteklenĕilir. Ayrı̇a ̆u teknoloji ile kişiselleştirilmiş pazarlamayı iyileştirmek,
tıklanma oranlarını artırmak, müşterïen alınan anlık geri ̆il̈irimler ile sunulan ürün ve hizmetleri iyileştirmek,
sunulan müşteri ̈eğer önermeleri ile müşteri ̈eğerinin artırmak mümkün̈ür.