Yayın tarihi için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 71, listelenen: 1-20
-
Die auswahl der richtigen e-commerce-software für das eigene unternehmen - anwendung des AHP-Modells
(2012)E-ticaret için gerekli olan e-ticaret yazılımının doğru seçilmesi şirketler için büyük önem taşımaktadır. Şirketlerin etkili, esnek ve güçlü bir yazılım paketine sahip olmaları gereklidir. Bunun için de yazılım paketlerinin ... -
Comparison of personal loans and the risks emerging in the banking sectors of turkey and 25 european union countries starting from 2002
(2012)2005 yılından bugüne Türk bankacılık sektöründe kredilerde bir patlama yaşanmıştır. Budurumu doğuran önemli ekonomik parametrelerin başında ekonomik büyüme, enflasyon, dış ticaret hacmi, özelleştirme ve döviz rezervlerinde ... -
Alman özel sağlık sigorta sektöründe değişen dış etkenleri önleyici mekanizmalar
(2014)Diğer ülkelere örnek olarak gösterilecek Alman özel sağlık sektörünün kaliteli ve geniş çapta sağlık hizmetleri sayesinde sağlık sigortalı bireyler için hastalık zamanında ve mümkün olan ... -
Macroeconomic variables and stock market returns: a comparison of Germany and Turkey
(Peter Lang AG, 2015)This study evaluates the effects of macroeconomic variables on the stock returns in Turkey and Germany. It contains data for 120 months covering the period from January 2005 to December 2014. Multiple Linear Regression ... -
Impacts of QR codes on buying decision process of Turkish consumers
(2015)Widespread usage of mobile technologies and devices in the last few years led companies to mobilise their marketing processes. One of the new technologies that can be used in mobile marketing is QR codes. Analysing the ... -
Türk tüketicisinin OR kod kullanımı üzerine keşfedici bir araştırma
(2015)Mobil teknolojinin ve mobil cihazların son yıllardaki hızlı gelişimi ve yaygınlaşması işletmelerin özellikle pazarlama faaliyetlerinde mobil teknolojilere önem vermelerine ve mobil pazarlama kavramının doğmasına sebep ... -
Türk üniversite öğrencilerinin kare kod reklamcılığa karşı tutumları
(2016)Kare kodlar, mobil reklamcılık çerçevesinde kullanımı son yıllarda popüler olan yeni bir teknolojidir. Kare kod reklam kampanyalarının başarılı olabilmesi için tüketicilerin kare kod reklamlara karşı tutumu önemli bir ... -
Business network governance structure and IT capabilities
(Elsevier Science Bv, 2016)This paper investigates the IT capability and its impact on the governance of business networks by offering a comprehensive IT capability concept especially for monitoring, controlling and coordination purposes. This concept ... -
Value creation through heritage and identity
(Routledge, 2017)Building a strong experience value has become the backbone of increasingly sophisticated tourism. This chapter focuses on how the aspects of identity and heritage are used to build experience value and what the possible ... -
The importance of communication in sustainability & sustainable strategies
(Elsevier Science Bv, 2017)Communication entails the transfer of ideas, thoughts or feelings by the sender to receiver via verbal or nonverbal means. This transfer gains special significance in business especially in the service sector since the ... -
Returns to innovation and growth: a panel data approach for middle income countries
(2018)This paper attempts to investigate the relationship between the growth of gross domestic product and innovation related activities. A panel data analysis is conducted on a sample of eight middle-income countries covering ... -
An investigation of modernist utopias on tourism and postmodern critique of modernist tourism practices
(2018)In general, the aim of this manuscript is to investigate the impact of modernism in tourism practices in detail and provide a sound critique based on the change of mentality with the post-modernist Age. the paper will start ... -
Yapısal güçlendirme: bir ölçek geliştirme çalışması
(2018)Güçlendirme kavramı değişen iş dünyası dinamikleri ile birlikte gittikçe önem kazanmaya başlamış bir olgudur. Çalışanların yetkilendirilmesi ve karar süreçlerine dahil edilmesi çalışan verimliliği ve motivasyonunu arttırmada ... -
The impact of augmented reality (ar) technology on tourist satisfaction
(Springer-Verlag Berlin, 2018)Augmented Reality (AR) is currently one of the most popular technologies among global technological applications. Aside from completely immersing the user in a synthetic environment in which the user cannot experience the ... -
Karekod reklamcılık - geleneksel medya reklamlarında kullanılan karekodların reklam başarısındaki rolü
(Gazi Kitapevi, 2018)[Özet yok] -
QR code advertising: a cross-country comparison of Turkish and German consumers
(2018)Among various mobile-based communication technologies, QR codes have recently gained a great popularity in mobile advertising. These codes are used by marketers for advertising in various ways such as in print media, ...