Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca Varinlioğlu, Selin
dc.contributor.authorÖzsözgün Çalışkan, Arzu
dc.contributor.authorEsen, Emel
dc.date.accessioned2024-10-04T18:52:38Z
dc.date.available2024-10-04T18:52:38Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationKaraca Varinlioğlu, S., Özsözgün Çalışkan, A., Esen, E. (2024). Girişimci ve yenilikçi üniversite rektörlerinin izlenim yönetimi taktikleri: Sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (156), 1-18.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1387
dc.description.abstractzlenim yönetimi kavramı, bireylerin veya kurumların başkalarının kendileri hakkındaki görüşlerini etkileme girişimlerini ifade etmek için kullanılmaktadır. Günlük yaşamda olduğu kadar kurumsal dünyada da izlenim yönetimine rastlanmakta, üst düzey yöneticiler kendilerinin başkalarının gözünde nasıl göründüklerini kontrol etmeye çalışmaktadırlar. Mevcut çalışmanın temel amacı, Türkiye’de “Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi”nde yer alan üniversitelerin rektörlerinin, bireysel Twitter hesaplarında izlenimlerini nasıl yönettiklerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’nin en girişimci ve yenilikçi üniversiteleri arasında yer alan beş üniversite rektörünün Twitter hesaplarında yaptıkları paylaşımlar incelenmiştir. Araştırmaya konu olan gönderiler hem yazılı metinleri hem de fotoğraf ve video gibi görsel içerikleri kapsamaktadır. Araştırmanın sonuçları, niteliklerini tanıtma ve kendini sevdirme gibi proaktif özellik taşıyan saldırgan izlenim yönetimi taktiklerinin Twitter paylaşımlarında sıklıkla kullanıldığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe concept of impression management is used to express the attempts of individuals or organizations to influence the opinions of others about themselves. Impression management is encountered in the corporate world as well as in daily life, and senior managers try to control how they appear in the eyes of others. The main aim of the current study is to determine how the rectors of the universities included in the "Entrepreneurial and Innovative University Index" in Türkiye manage their impressions on their personal Twitter accounts. For this purpose, the Twitter posts of the rectors of five universities ranked among Türkiye's most entrepreneurial and innovative universities were analyzed. The posts subject to the research include both written texts and visual content such as photos and videos. The results of the study show that assertive impression management tactics with a proactive characteristic such as self-promotion and ingratiation are frequently used in Twitter posts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29228/ASOS.77774en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİzlenim yönetimien_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectXen_US
dc.subjectRektören_US
dc.subjectImpression managementen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectRectoren_US
dc.titleGirişimci ve yenilikçi üniversite rektörlerinin izlenim yönetimi taktikleri: Sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeImpression management tactics of entrepreneurial and innovative university rectors: A study on their social media postsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1802-5452en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5753-3252en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6209-4952en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster