Girişimci ve yenilikçi üniversite rektörlerinin izlenim yönetimi taktikleri: Sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırma
Künye
Karaca Varinlioğlu, S., Özsözgün Çalışkan, A., Esen, E. (2024). Girişimci ve yenilikçi üniversite rektörlerinin izlenim yönetimi taktikleri: Sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (156), 1-18.Özet
zlenim yönetimi kavramı, bireylerin veya kurumların başkalarının kendileri
hakkındaki görüşlerini etkileme girişimlerini ifade etmek için kullanılmaktadır.
Günlük yaşamda olduğu kadar kurumsal dünyada da izlenim yönetimine
rastlanmakta, üst düzey yöneticiler kendilerinin başkalarının gözünde nasıl
göründüklerini kontrol etmeye çalışmaktadırlar. Mevcut çalışmanın temel amacı,
Türkiye’de “Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi”nde yer alan üniversitelerin
rektörlerinin, bireysel Twitter hesaplarında izlenimlerini nasıl yönettiklerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’nin en girişimci ve yenilikçi
üniversiteleri arasında yer alan beş üniversite rektörünün Twitter hesaplarında
yaptıkları paylaşımlar incelenmiştir. Araştırmaya konu olan gönderiler hem yazılı
metinleri hem de fotoğraf ve video gibi görsel içerikleri kapsamaktadır.
Araştırmanın sonuçları, niteliklerini tanıtma ve kendini sevdirme gibi proaktif
özellik taşıyan saldırgan izlenim yönetimi taktiklerinin Twitter paylaşımlarında
sıklıkla kullanıldığını göstermektedir. The concept of impression management is used to express the attempts of
individuals or organizations to influence the opinions of others about themselves.
Impression management is encountered in the corporate world as well as in daily
life, and senior managers try to control how they appear in the eyes of others. The
main aim of the current study is to determine how the rectors of the universities
included in the "Entrepreneurial and Innovative University Index" in Türkiye
manage their impressions on their personal Twitter accounts. For this purpose, the
Twitter posts of the rectors of five universities ranked among Türkiye's most
entrepreneurial and innovative universities were analyzed. The posts subject to the
research include both written texts and visual content such as photos and videos.
The results of the study show that assertive impression management tactics with a
proactive characteristic such as self-promotion and ingratiation are frequently used
in Twitter posts.