Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnlü, Sevgi Batuk
dc.contributor.authorZehir, Melike
dc.contributor.authorOktay, Sadiye
dc.date.accessioned2024-08-16T07:31:55Z
dc.date.available2024-08-16T07:31:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÜnlü, Sevgi B., Zehir, M., Oktay, S. (2022). Gamification as a promising strategy for sustainable businesses. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (129), 327-352.en_US
dc.identifier.issn: 2148-2489
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1338
dc.description.abstractOyunlaştırma umut verici özellikleri nedeniyle çeşitli disiplinler tarafından giderek daha fazla kabul edilmekte ve uygulanmaktadır. Sürüdürülebilir işletmeler için strateji olarak uygulanabilme potansiyeline sahiptir. Bu çalışma öncelikle oyunlaştırmanın kavramsal çerçevesi ile birlikte oyunlaştırmanın dinamik ve bileşenlerini sunmaktadır. İkinci olarak, çalışma oyunlaştırmanın sürdürülebilir işletmeler ve organizasyonlardaki kullanım alanlarını belirtmektedir. Analizler hem akademik çalışmaları hem de gerçek yaşamdaki uygulamaları kapsamaktadır. Web of Science veritabanında 2012-2022 yılları arasında yayınlanan çalışmaların verileri kullanılarak bibliometrik analiz ve haritalama yapılmıştır. Öncü sektörel örnekler de incelenmiştir. İncelenen çalışmalar ve vakalar oyunlaştırmanın sürdürülebilir işletme ve organizasyonlar için faydalarıyla birlikte potansiyel kullanım alanlarını da vurgulamaktadır. Çalışmamızın güncel literatüre 3 önemli katkısı bulunmaktadır. İlk olarak, bu çalışma akademik çalışmalar ve güncel uygulamalardan elde edilen bulguları kapsamaktadır. İkinci olarak oyunlaştırma literatürüne dair güncel istatistikleri sunmaktadır. Üçüncü olarak da diğer çalışmalardan farklı olarak oyunlaştırma tekniklerinin sürdürülebilir işletmeler ve organizasyonlarda etkili kullanımına odaklanmıştır.en_US
dc.description.abstractGamification has been increasingly adopted and implemented in a wide range of disciplines due to its promising features. It has the potential to be used as a strategy for sustainable businesses. This study firstly presents the underlying dynamics and components of gamification, together with its conceptual framework. Secondly, the study explores the areas of use for gamification in sustainable businesses and organizations. The analysis includes both research by academia and real applications in the field. Bibliometric analysis and mapping are done using the data from Web of Science database for the time period between 2012 and 2021. Pioneering sectoral examples are also examined. Exploration of studies and cases highlight the benefits of gamification for sustainable organizations and management besides the potential areas of use. Our study has three significant contributions to the state-of-the-art. First, this study consists of the findings obtained from the examination of academic research and actual applications. Second, it offers up-to-date statistics about the gamification literature. Third, unlike other studies, this study focuses on the effective use of gamification techniques in sustainable businesses and organizations.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.29228/ASOS.62204en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectSustainable businessesen_US
dc.subjectGame mechanismen_US
dc.subjectDynamicsen_US
dc.subjectComponentsen_US
dc.subjectBibliometric mappingen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectSürdürülebilir işletmeleren_US
dc.subjectOyun mekaniklerien_US
dc.subjectOyun dinamiklerien_US
dc.subjectOyun bileşenlerien_US
dc.subjectBibliometrik haritalamaen_US
dc.titleGamification as a promising strategy for sustainable businessesen_US
dc.title.alternativeSürdürülebilir işletmeler için umut verici bir strateji olarak oyunlaştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue129en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage327en_US
dc.identifier.endpage352en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster