Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKlein, Müge
dc.date.accessioned2024-06-27T07:46:34Z
dc.date.available2024-06-27T07:46:34Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKlein, M. (2022). Exploring the barriers to digital transformation for companies in Turkey. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (135), 10-25.en_US
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1328
dc.description.abstractDigital transformation of companies is not only the use of new digital technologies and the digitalization of business processes, it includes also the creation of new digital business models and the establishment of a digital corporate culture and organization. Because of this high level of complexity, the transformation process does not always go smoothly for companies. This study aims to determine what limits Turkish companies in their digital transformation journey and to identify some key barriers in the hope of guiding Turkish companies for a better experience in digital transformation projects. General barriers to digital transformation were determined from literature analysis and then verified and expanded with the expert interview method. Seven experts from a Turkish tehnology consulting company were interviewed and as a result, the main barrier to digital transformation was identified as “lack of financial resources” followed by the barriers “lack of time”, “lack of a clear vision/strategy” and “missing process knowledge”.en_US
dc.description.abstractŞirketlerin dijital dönüşümü yeni dijital teknolojilerin kullanılması ve iş süreçlerinin dijitalleştirilmesinden daha fazlası olup, yeni dijital iş modellerinin oluşturulmasını ve dijital bir kurumsal kültür ve organizasyonun oluşturulmasını içermektedir. Bu yüksek düzeydeki karmaşıklık nedeniyle dönüşüm süreci şirketler için her zaman sorunsuz ilerlememektedir. Bu çalışma, Türk şirketlerini dijital dönüşüm yolculuklarında nelerin sınırlandığını belirlemeyi ve Türk şirketlerine dijital dönüşüm projelerinde daha iyi bir deneyim için rehberlik etme umudu ile bazı temel engelleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Dijital dönüşümün önündeki genel engeller literatür analizinden belirlenmiş ardından uzman görüşme yöntemi ile sorgulanarak doğrulanmış ve genişletilmişlrdir. Türkiye’de aktif çalışan bir teknoloji danışmanlık şirketinden yedi uzmanla görüşülmüş ve sonuç olarak dijital dönüşüm önündeki ana engel “finansal kaynak eksikliği” olarak ortaya çıkmıştır. Bunu takip eden engeller ise şu şekilde belirlenmiştir: “zaman eksikliği”, “net vizyon/strateji eksikliği” ve “eksik süreç bilgisi”.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.29228/ASOS.65866en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital transformationen_US
dc.subjectBarriersen_US
dc.subjectChallengesen_US
dc.subjectExpert interviewen_US
dc.subjectDijital dönüşümen_US
dc.subjectEngelleren_US
dc.subjectZorluklaren_US
dc.subjectUsta görüşmeleren_US
dc.titleExploring the barriers to digital transformation for companies in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki şirketler için dijital dönüşüm önündeki engellerin araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue135en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage10en_US
dc.identifier.endpage25en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster