Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKlein, Müge
dc.date.accessioned2024-06-27T07:33:45Z
dc.date.available2024-06-27T07:33:45Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationKlein, M. (2020).İşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenleri. Journal of Business in The Digital Age, 3(1), 24-35.en_US
dc.identifier.issn2651-4737
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1325
dc.description.abstractIn recent years, the digitalization starting with digitizing anolog data proceeding with digitalization of business processes is being replaced by digital transformation. In addition to business models getting value with personalized products, ecosystem partnerships formed by many different companies become widespread and increase the competition in the market. Digital transformation influence and transform the whole operation, organization and even the company culture of businesses. Digital transformation as a disruptive and complex process needs an integrative digital transformation strategy comprising all fields of businesses undergoing the transformation. The aim of this study is to determine those fields of businesses concerned with digital transformation and the drivers of business digital transformation by literature review and to develop a conceptual model displaying the cause and effect relationship among them, in order to support businesses by determining digital transformation scenarios and by developing suitable digital transformation strategies.en_US
dc.description.abstractİşletmelerde analog verilerin sayısallaştırılmasıyla başlayan ve süreçlerin dijitalleşmesiyle devam eden dijitalleşme süreci, yerini son yıllarda dijital dönüşüm sürecine bırakmıştır. Kişiselleştirilmiş ürün sunmaya dayanan iş modellerinin yanında farklı işletmelerin dijital ortaklığıyla oluşan ekosistemler yaygınlaşmakta ve pazardaki rekabeti artırmaktadır. Dijital dönüşüm, işletmenin tüm işleyişini, organizasyon yapısını ve hatta şirket kültürünü bile etkilemekte ve dönüştürmektedir. Yıkıcı ve karmaşık bir süreç olan dijital dönüşüm, işletmenin dönüşüm geçirecek tüm alanlarını kapsayan, bütünleyici genel bir dijital dönüşüm stratejisine ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı kaynak araştırması ile işletmelerde dijital dönüşüm yaşanacak alanları ve dönüşümü tetikleyen etmenleri belirlemek ve etmenler ve alanlar arasındaki neden-sonuç ilişkisini gösteren kavramsal bir model geliştirerek işletmelerin dijital dönüşüm senaryoları belirlemesini ve bunlara uygun stratejiler geliştirmesini desteklemektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.46238/jobda.729499en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital transformationen_US
dc.subjectDigital businessen_US
dc.subjectDigital transformation driversen_US
dc.subjectDigital business modelsen_US
dc.subjectDijital dönüşümen_US
dc.subjectDijital işletmeen_US
dc.subjectDijital dönüşüm etmenlerien_US
dc.subjectDijital iş modellerien_US
dc.titleİşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenlerien_US
dc.title.alternativeDigital transformation in businesses and its driversen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Business in The Digital Ageen_US
dc.contributor.authorID0000- 0003-2341-2975en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage35en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster