dc.contributor.author | Klein, Müge | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T07:33:45Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T07:33:45Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Klein, M. (2020).İşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenleri. Journal of Business in The Digital Age, 3(1), 24-35. | en_US |
dc.identifier.issn | 2651-4737 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/1325 | |
dc.description.abstract | In recent years, the digitalization starting with digitizing anolog data proceeding
with digitalization of business processes is being replaced by digital
transformation. In addition to business models getting value with personalized
products, ecosystem partnerships formed by many different companies become
widespread and increase the competition in the market. Digital transformation
influence and transform the whole operation, organization and even the
company culture of businesses. Digital transformation as a disruptive and
complex process needs an integrative digital transformation strategy
comprising all fields of businesses undergoing the transformation. The aim of
this study is to determine those fields of businesses concerned with digital
transformation and the drivers of business digital transformation by literature
review and to develop a conceptual model displaying the cause and effect
relationship among them, in order to support businesses by determining digital
transformation scenarios and by developing suitable digital transformation
strategies. | en_US |
dc.description.abstract | İşletmelerde analog verilerin sayısallaştırılmasıyla başlayan ve süreçlerin
dijitalleşmesiyle devam eden dijitalleşme süreci, yerini son yıllarda dijital
dönüşüm sürecine bırakmıştır. Kişiselleştirilmiş ürün sunmaya dayanan iş
modellerinin yanında farklı işletmelerin dijital ortaklığıyla oluşan ekosistemler
yaygınlaşmakta ve pazardaki rekabeti artırmaktadır. Dijital dönüşüm,
işletmenin tüm işleyişini, organizasyon yapısını ve hatta şirket kültürünü bile
etkilemekte ve dönüştürmektedir. Yıkıcı ve karmaşık bir süreç olan dijital
dönüşüm, işletmenin dönüşüm geçirecek tüm alanlarını kapsayan, bütünleyici
genel bir dijital dönüşüm stratejisine ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı kaynak
araştırması ile işletmelerde dijital dönüşüm yaşanacak alanları ve dönüşümü
tetikleyen etmenleri belirlemek ve etmenler ve alanlar arasındaki neden-sonuç
ilişkisini gösteren kavramsal bir model geliştirerek işletmelerin dijital dönüşüm
senaryoları belirlemesini ve bunlara uygun stratejiler geliştirmesini
desteklemektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.46238/jobda.729499 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Digital transformation | en_US |
dc.subject | Digital business | en_US |
dc.subject | Digital transformation drivers | en_US |
dc.subject | Digital business models | en_US |
dc.subject | Dijital dönüşüm | en_US |
dc.subject | Dijital işletme | en_US |
dc.subject | Dijital dönüşüm etmenleri | en_US |
dc.subject | Dijital iş modelleri | en_US |
dc.title | İşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenleri | en_US |
dc.title.alternative | Digital transformation in businesses and its drivers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Business in The Digital Age | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000- 0003-2341-2975 | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü | en_US |
dc.identifier.startpage | 24 | en_US |
dc.identifier.endpage | 35 | en_US |