Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYavrucu, Erencan
dc.contributor.authorKazanç, Hande Cansın
dc.contributor.authorSoysal, Mehmet
dc.date.accessioned2024-03-21T10:34:42Z
dc.date.available2024-03-21T10:34:42Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYavrucu, E., Kazanç, Hande C. ve Soysal, M. (2023).Heterojen müşteri segmentleri ve talep belirsizliği varsayımlarıyla ağ tasarımı problem için bir model önerisi. 3. Sektör Sosyal Ekonomik Dergisi, 58 (3), 1945-1971.en_US
dc.identifier.issn1945-1971
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/899
dc.description.abstractTalep belirsizliği varsayımı altında aralarında yatay iş birliği bulunan üst düzey müşteriler, orta düzey müşteriler ve temel düzey müşteriler şeklinde heterojen müşteri segmentlerine sahip, dağıtım kanalı seçimi, dağıtım planlaması, envanter, aktarma ve atama kararlarını içeren ağ tasarımı problemine yönelik bir doğrusal tam sayılı programlama modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen matematiksel modelin sunulmasının ardından, ele alınan ağ tasarımı problemi genel amaçlı bir çözücü kullanılarak bir örnek olay ve bu örnek olaydan türetilen farklı senaryolar için çözülmüştür. Ardından, örnek olay çözümü ve senaryo çözümlerine yönelik nümerik analizler yapılmış, modelin işlevselliği gösterilmiş ve belirlenen temel performans kriterleri üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Nümerik analizler sonucunda, benzer karar süreçlerini içeren durumlarla karşılaşan karar vericiler için müşteri segmentasyonu ve yatay iş birliğinin önemi ortaya koyulmuştur. Üst düzey müşteriler arasında ve üst düzey müşterilerden orta düzey müşterilere ürün aktarımı seçeneğinin bulunmamasının toplam maliyeti yükselttiği görülmüştür. Bu sebeple, tedarik zinciri elemanları arasında kurulan yatay iş birliklerinin toplam ağ maliyetinde iyileşme sağladığı söylenebilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study addresses a network design problem with horizontal collaboration between heterogeneous customer segments consisting of high-tier customers, mid-tier customers, and basic customers under the assumption of demand uncertainty. A linear integer programming model is developed for the problem. The model involves distribution channel selection, distribution planning, inventory, transshipment and assignment decisions. After the presentation of the developed mathematical model, the network design problem is solved using a general purpose solver for a case study and different scenarios derived from this case study. Then, numerical analyses were performed for the case study and scenario solutions, the functionality of the model was demonstrated and evaluations were made based on the key performance criteria. As a result of the numerical analysis, some crucial outputs have been revealed for decision makers confronted with similar decision processes. It has been observed that the absence of the option to transshipment products among top customers and from high tier customers to mid tier customers increases the total cost. As a result, horizontal cooperation built across supply chain actors can be said to improve total network cost.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisher3. Sektör Sosyal Ekonomik Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.08.2152en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAğ tasarımı problemen_US
dc.subjectDoğrusal tam sayılı programlamaen_US
dc.subjectMüşteri segmentasyonuen_US
dc.subjectYatay iş birliğien_US
dc.subjectEnvanteren_US
dc.subjectNetwork design problemen_US
dc.subjectLinear integer programmingen_US
dc.subjectCustomer segmentationen_US
dc.subjectHorizontal collaborationen_US
dc.subjectInventoryen_US
dc.titleHeterojen müşteri segmentleri ve talep belirsizliği varsayımlarıyla ağ tasarımı problem için bir model önerisien_US
dc.title.alternativeA model proposal for the network design problem with heterogeneous customer segments and demand uncertainity assumptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journal3. Sektör Sosyal Ekonomik Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1888-7722en_US
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.startpage1945en_US
dc.identifier.endpage1971en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster