Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCerit, Mustafa Murat
dc.contributor.authorKaraosmanoğlu, Elif
dc.date.accessioned2024-08-16T08:49:13Z
dc.date.available2024-08-16T08:49:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationCerit, M. M., Karaosmanoğlu, E. (2021), A theoretical discussion on marketing agility and adaptive marketing capabilities in regard to firm performance. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 7 (2), 129-147.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1345
dc.description.abstractPazarlama çevikliği, pazarı anlamlandırma ve pazarlama kararları arasında sürekli iterasyon yapılarak pazar koşullarına adaptasyonu sağlar. Organizasyonlara, pazarlama yönetiminde hangi yeteneklerin çeviklik kazandırabileceğini anlayabilmek için statik, dinamik ve özellikle de adaptif pazarlama yeteneklerinin yakından incelenmesi gerekir. Rekabet üstünlüğünün ana kaynağının firmaların kendi kaynakları olduğunu savunan kaynak-temelli yaklaşım, temel pazarlama karmasını statik pazarlama yetenekleri arasında değerlendirmektedir. Dinamik yetenekler yaklaşımı ise anahtar firma yeteneklerinin belirlenmesini sağlayan ve pazarda rekabet üstünlüğü kazanabilmek için bu yeteneklerin ve kaynakların nasıl bir araya getirileceğini açıklayan süreçleri tanımlamaktadır. Adaptif yetenekler, statik ve dinamik yaklaşımlardan farklı olarak firmaların, yeni yetenekler kazanırken mevcut yeteneklerini zenginleştirebilmeleri için dışarıdan-içeriye bakış açısı geliştirmeleri gerektiğini savunmaktadır. Çevik pazarlama yaklaşımına teorik bir alan oluşturmak amacıyla, bu çalışmada bu üç pazarlama yeteneğinin çevik pazarlama ile olan ilişkisi ve farklılıkları ele alınmaktadır.en_US
dc.description.abstractAgility in marketing necessitates adapting through continuous iterations between making sense of the market and marketing decisions. In order to understand what capabilities help organizations to be agile in marketing management requires a close focus on static, dynamic and especially on adaptive marketing capabilities. Resource-based view, which argues that the main source of competitive advantage is the firms' own resources, considers the basic marketing mix among static marketing capabilities. Dynamic capabilities approach describes the processes through which key firm capabilities can be identified and how these capabilities and resources can be combined to gain competitive advantage in the marketplace. Adaptive capabilities, unlike the static and dynamic approaches, discuss that companies should develop an outside-in perspective in order to enhance existing capabilities while acquiring new ones. In this study, the relations and differences of these three capabilities to agile marketing will be discussed in order to set a domain for agile marketing.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.15659/patu.7.2.058en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdaptif pazarlama yeteneklerien_US
dc.subjectPazarlama çevikliğien_US
dc.subjectAdaptive marketing capabilitiesen_US
dc.subjectMarketing agilityen_US
dc.titleA theoretical discussion on marketing agility and adaptive marketing capabilities in regard to firm performanceen_US
dc.title.alternativeFirma performansı bakımından adaptif pazarlama yetenekleri ve pazarlama çevikliği üzerine teorik bir tartışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.endpage147en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster