Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnlü, Sevgi Batuk
dc.contributor.authorÇalışkan, Tuğçe Nur
dc.date.accessioned2024-08-16T07:50:06Z
dc.date.available2024-08-16T07:50:06Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationBatuk Ünlü, S., Çalışkan, T. N. (2022). Agile organizations as part of digital transformation: The relationship between corporate culture and agility in Turkish context. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (53), 315-324.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1340
dc.description.abstractGünümüz iş dünyasında dijital dönüşüm şirketler için kaçınılmaz hale gelmiştir. Dijitalleşmenin taleplerini karşılayabilmek adına şirketlerin çevik davranabilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, dijital dönüşüme adapte olabilmek için örgütsel çevikliği desteklemede örgüt kültürünün rolünü incelemek ve kültürün örgütsel çevikliği nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında Türkiye'de faaliyet gösteren özel sektör kuruluşlarında yönetici pozisyonundaki çalışanlardan anket yöntemiyle toplanan veriler incelenmekte ve dört tip örgüt kültürünün- "klan kültürü", "adhokrasi kültürü", "pazar kültürü" ve "hiyerarşi kültürü"- çeviklik üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Sonuçlar, Türkiye bağlamında klan kültürünün örgütsel çeviklik üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu, diğer kültür tiplerinin ise çevikliğe anlamlı bir katkı sağlamadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn today's business world, digital transformation has become inevitable for companies. In order to meet the demands of digitalization, companies need to act agile. In this context, the aim of this study is to examine the role of organizational culture in supporting organizational agility in order to adapt to digital transformation and to reveal how culture affects organizational agility. Within the scope of the study, the data collected from the employees in managerial positions in private sector organizations operating in Turkey are analysed and the effects of four types of organizational culture - "clan culture", "adhocracy culture", "market culture" and "hierarchy culture" - on agility are investigated. The results show that clan culture has a significant effect on organizational agility in the Turkish context, while other culture types do not contribute significantly to agility.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.30794/pausbed.1116689en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAgilityen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectDigitalisationen_US
dc.subjectChangeen_US
dc.subjectDigital transformationen_US
dc.subjectÇevikliken_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectDeğişimen_US
dc.subjectDijital dönüşümen_US
dc.titleAgile organizations as part of digital transformation: The relationship between corporate culture and agility in Turkish contexten_US
dc.title.alternativeDijital dönüşümün bir parçası olarak çevik organizasyonlar: Türkiye bağlamında kurum kültürü ile çeviklik arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7917-713Xen_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage315en_US
dc.identifier.endpage324en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster