Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrak Meydanoğlu, Ela Sibel
dc.contributor.authorKlein, Müge
dc.date.accessioned2024-06-26T11:58:38Z
dc.date.available2024-06-26T11:58:38Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationBayrak Meydanoğlu, Ela S., Klein, M. (2015). Türk tüketicisinin OR kod kullanımı üzerine keşfedici bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (19), 40-55.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1317
dc.description.abstractMobil teknolojinin ve mobil cihazların son yıllardaki hızlı gelişimi ve yaygınlaşması işletmelerin özellikle pazarlama faaliyetlerinde mobil teknolojilere önem vermelerine ve mobil pazarlama kavramının doğmasına sebep olmuştur. Mobil pazarlama çerçevesinde kullanılan yeni bir teknoloji de QR kod teknolojisidir. Bu çalışma, bir anket çalışması sonuçları temelinde söz konusu teknolojinin Türk tüketiciler tarafından ne kadar bilindiği, hangi tip tüketicinin bu teknolojiyi kullandığını ve bu teknolojinin kullanılma nedenlerini ortaya koymayı amaçlar. Bu bağlamda bir anket çalışması ile QR kod kullanan Türk tüketicileri cinsiyet, yaş, eğitim, gelir ve kod kullanma nedenleri açısından analiz edilmiştir. Anket sonuçları QR kod gören ve tarayan tüketicilerin oranının %50’nin üzerinde olduğunu göstermiştir. Kodları tarayanlar genelde eğitimli, genç nüfustur. Aradaki fark büyük olmasa da bayanlara kıyasla erkeklerin kodları tarama olasılığı daha fazladır. Gelirin ise kod kullanımında önemli bir etkisi yoktur. Tüketicilerin QR kodları taramalarının farklı sebepleri olabilir. Merak, bilgi almak, bir indirim kuponu ya da ücretsiz bir hediyeden yararlanmak, doğrudan bilgi indirmek ve bir şey satın almak bu çalışmada QR kod tarama sebebi olarak dikkate alınmıştır. Anket sonuçları kodların ağırlıklı olarak merak sebebi ya da bilgi almak amacı ile kullanıldığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractRapid development and widespread usage of mobile technology and mobile devices in recent years have led companies to care about the usage of mobile technologies especially in marketing activities and the coming out of the term “mobile marketing”. One of the newest technologies that is used within mobile marketing is the QR code technology. This study aims to reveal how well this technology is known by Turkish consumers, which type of consumer use this technology and what are the reasons of using this technology based on the results of a survey. In this context, via a survey Turkish consumers who used QR code are analyzed in terms of gender, age, education, income and their reasons of using codes. The results of the survey revealed that consumers who saw and scanned QR codes are over 50%. QR code scanners are generally cultivated young population. Compared to female consumers male consumers are more likely to scan QR codes although the difference in proportion is not high. Income does not have an important affect on the QR code usage. Consumers may have different reasons to scan QR codes. Curiosity, getting information, taking advantage of a discount coupon or free gift, direct downloads and buying something are the reasons that are considered in this study as the reasons of QR code scanning. The results of the survey revealed that QR codes are predominantly used due to curiosity or to get information.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.16992/ASOS.880en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectQR koden_US
dc.subjectQR kod kullanımıen_US
dc.subjectTürk tüketicisien_US
dc.subjectQR codeen_US
dc.subjectQR code usageen_US
dc.subjectTurkish consumeren_US
dc.titleTürk tüketicisinin OR kod kullanımı üzerine keşfedici bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeAn exploratory study of QR code usage of Turkish consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.endpage55en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster