dc.contributor.author | Halhallı, Ozan Emin | |
dc.date.accessioned | 2023-11-20T11:29:36Z | |
dc.date.available | 2023-11-20T11:29:36Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Halhallı, Ozan Emin (2022). Rusya Federasyonu ve Ukrayna Çatışmasının Uluslararası Hukuk Açısından Kısa Bir
Analizi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 5(2), s. 442-46. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-4076 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2487615 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/749 | |
dc.description.abstract | Rusya Federasyonu ile Ukrayna arasında, özellikle son dönemde silahlı çatışmaya dönüşen bazı uyuşmazlıklar yaşanmıştır. 16 Mart 2014 tarihinde Kırım’da gerçekleştirilen referandum neticesinde ortaya çıkan hukuki durum, sonrasında her ne kadar Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun almış olduğu 68/262 sayılı Karar ile tanınmamış olsa da önemli bir süreci başlatmıştır. Rusya Federasyonu’nun Kırım’ı ilhak etmesiyle başlayan bu süreç, gelinen noktada uluslararası hukuk açısından önemli sonuçları beraberinde getirmiştir. Bu sonuçların belki de en önemlisi, Rusya Federasyonu tarafından “Luhansk Halk Cumhuriyeti” ve “Donetsk Halk Cumhuriyeti” olarak adlandırılan toprakların bağımsızlıklarının kabul edilmesidir. Bu tanıma işleminin öncesinde ve sonrasında ortaya çıkan hukuki durumun; Birleşmiş Milletler Andlaşması ve uluslararası örf-âdet kuralları açısından kısaca değerlendirilmesi önemlidir. İki devlet arasında yaşanan uyuşmazlıklar çok yönlüdür. Rusya Federasyonu tarafından askeri müdahalenin gerekli olduğuna ilişkin ileri sürülen üç hukuki ifade dikkat çekicidir. Bunlardan ilki, Rusya Federasyonu’nun önleyici meşru savunma hakkı olduğuna ilişkindir. Ancak, uluslararası hukukta bu argümanı
destekleyen yazılı bir norm olmaması nedeniyle ilgili argümanın birçok tartışmayı beraberinde getirdiği de bir gerçektir. İkinci argüman ise Luhansk Halk Cumhuriyeti ve Donetsk Halk Cumhuriyeti tarafından yapılan çağrının karşılığında Rusya Federasyonu’nun Birleşmiş Milletler Andlaşması madde 51 düzenlemesi uyarınca kolektif meşru savunma hakkının olduğuna ilişkindir. Rusya Federasyonu’nun uluslararası hukuku ilgilendiren son temel argümanı ise Ukrayna’da bazı kesimlere yönelik olarak soykırım, saldırı gibi fiillerin gerçekleştirildiği iddiasıdır. Böylece Rusya Federasyonu, insani amaçla gerçekleştirilen askeri operasyonun uluslararası hukuka uygun olduğunu iddia etmektedir. Uluslararası hukuk açısından ortaya çıkan bu durumun; kuvvet kullanma yasağı, tanıma, self-determinasyon ve benzeri konularla genel bir çerçeveden tartışılması önemli görünmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | There have been some conflicts between the Russian Federation and Ukraine, which have turned into
an armed conflict, especially in the recent period. The legal situation that emerged as a result of the
referendum held in Crimea on March 16, 2014, which was not recognized with the resolution 68/262
of the United Nations General Assembly, started an important process. This process, which started with
the annexation of Crimea by the Russian Federation, has brought important results in terms of
international law at the point reached. Perhaps the most important of these results is the recognition of
the independence of the lands called "Luhansk People's Republic" and "Donetsk People's Republic" by
the Russian Federation. The legal situation that arose before and after this recognition process; It is
important to briefly evaluate it in terms of the United Nations Charter and international customary
rules. Disputes between the two states are multifaceted. Three legal statements put forward by the
Russian Federation regarding the necessity of military intervention are noteworthy. The first of these
concerns the right of the Russian Federation to preventive self-defense. However, since there is no
written norm supporting this argument in international law, it is a fact that the relevant argument brings
with it many discussions. The second argument is that in response to the call made by the Luhansk
People's Republic and the Donetsk People's Republic, the Russian Federation has the right of collective
self-defense pursuant to article 51 of the United Nations Charter. The last main argument of the Russian
Federation concerning international law is the allegation that acts such as genocide and attacks were
carried out against certain groups in Ukraine. With this claim, the Russian Federation accepts that the
military operation carried out for humanitarian purposes is in accordance with international law. This
situation, which has emerged in terms of international law, should be discussed in a general framework
with the prohibition of use of force, recognition, self-determination and similar issues. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Necmettin Erbakan Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.51120/NEUHFD.2022.51 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uluslararası hukuk | en_US |
dc.subject | Rusya Federasyonu | en_US |
dc.subject | Ukrayna | en_US |
dc.subject | Kırım’ın ilhakı | en_US |
dc.subject | Kuvvet kullanma yasağı | en_US |
dc.subject | Internatioal law | en_US |
dc.subject | Russian Federation | en_US |
dc.subject | Ukraine | en_US |
dc.subject | Annexation of Crimea | en_US |
dc.subject | Prohibition of use of force | en_US |
dc.title | Rusya Federasyonu ve Ukrayna çatışmasının uluslararası hukuk açısından kısa bir analizi | en_US |
dc.title.alternative | A brief analysis of the Russian Federation And Ukraine conflict in terms of international law | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necmettin Erbakan Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0203-7662 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü | en_US |
dc.identifier.startpage | 442 | en_US |
dc.identifier.endpage | 464 | en_US |