Diğer - Anabilim dalları

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Strategisches social media marketing in unternehmen: ein vergleich zwischen deutschland und der Türkei
    (Türk-Alman Üniversitesi, 2024) Alkan, Ahmet Faruk; Arıkan, Burhanettin Aykut
    Çok uluslu şirketler, genellikle yalnızca sektörlerinde lider olmakla kalmayıp aynı zamanda farklı ülkelerde de faaliyet gösterdiklerinden, kendi alanlarında belirleyici bir rol oynamaktadır. Alt pazarlardaki müşterilere hitap edebilmek için sosyal medya pazarlamasının kültürel özellikler dikkate alınarak analiz edilmesi gerekmektedir. Bu tez, Hofstede'ye göre kültürel boyutlara dayalı farklılıkları ve benzerlikleri gerekçelendirebilmek için çok uluslu şirketlerin Alman ve Türk bölümlerinin sosyal medya pazarlama stratejilerini karşılaştırmaktadır. Bu nedenle amaç, her iki ülkede ve kültürel bağlamda sosyal medya pazarlamasının benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Metodolojik olarak, şirketin Alman ve Türk bölümlerinin homojen bir karşılaştırılması yapılmış ve Kuckartz'a gör e nitel veri analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sosyal medya pazarlamasının, bir şirketin faaliyet gösterdiği farklı ülkelerde büyük farklılıklar barındırabileceği gösterilmiştir. Her ne kadar benzerlikler tespit edilse de sosyal medya pazarlama hedefi, temel kurumsal yapı ve süreçler ile sosyal medya pazarlama kültürleri açısından belirli farklılıklar bulunmaktadır. Hedef kitlenin kültürünü gözardı eden genel bir sosyal medya pazarlama stratejisi yoluyla alınan kararların risklerinden kaçınmak için, kültürü temel alan bir sosyal medya pazarlama modelinde bu farklılıkların bilhassa vurgulanması gerekir.
  • Öğe
    Le concept d'universalité dans la philosophie politique de Kant et sa place dans la distinction entre la théorie et la pratique
    (Galatasaray Üniversitesi, 2021) Kesler, Şilan; Başaran, Melih
    Kant'ın felsefesinde evrensellikle ve zorunlulukla ilişkili olan zemin, a priori transandantaldır. Transandantal felsefede bilginin temelleri araştırılır. Kant bu araştırmayı yalnızca teorik değil, pratik düzlemde de takip eder. Özgürlük, pratik aklın koyduğu zorunlu yasa aracılığıyla gerçekliğinin ispat edilmesiyle birlikte saf aklın sisteminin merkezinde konumlandırılır. Özgürlük, kendi yasasını kendisi koyan bir varlık olarak insanın kendisine erekler belirlemesi ölçüsünde değer taşır. Kant ahlâkî bir varlık olarak belirlediği insanın pratik alandaki varoluşunu tarihin alanına da yansıtır. Toplumsal ve siyasî bir düzenin oluşturulmasına da buradan itibaren gidilir. Tarihsel boyutuyla ele alındığında da bireylerle değil, tür olarak insanla ilgilenilmektedir. Akla sahip olan yegâne tür olarak insan, doğanın ona biçtiği ereği yerine getirmek için gerekli yeteneklerle donatılmıştır. İnsan toplumsallaşmaya eğilimli olsa da bu toplumdışı bir toplumsallık olarak insanı bir yandan da özgür bir şekilde kendisini ortaya koymaya yöneltir. Tarihin ilerlemesini de bu antagonizma sağlar. Kendi yasasını koyabilen insanın otonom olması gibi, devlet yönetimi de yasalarla kontrol altında olan otonom bir yapıya işaret eder. Bu devletler iç ilişkilerinde oldukları gibi diğer devletlerle ilişkilerinde de barışçıl olmalıdır. Dünya yurttaşlığı hukukunun esas olduğu bir devletler federasyonu bu barışın teminatıdır. Bu sayede döngüsel bir savaşın önüne geçilerek sürekli bir barış sağlanmış olur. İnsanların ve devletlerin gelişmeleri için özgürlük gereklidir. İnsanın yetkinliğinin gelişiminin bir veçhesi de batıl inançlardan kurtulmuş, tutarlı düşünen insanın, aklını kamunun önünde kullanabilmesidir. İnsanlığın kutsal haklarının korunması anlamında bu veçhe Aydınlanma ile ilişkilidir. İfade ve kalem özgürlüğü de garanti altına alınmaya çalışılır. Zira insan, yargılarını diğer insanlarınkilerle karşılaştırabilme ve böylece geniş bir perspektiften bakmaya hem muktedir hem de mecburdur.
  • Öğe
    Boundary Spanner in Deutsch-Türkischen geschäftsbeziehungen- die schlüsselrolle für interkulturelle synergien
    (Türk-Alman Üniversitesi, 2024) Genç, Oğuzhan; Barmeyer, Christoph
    Yüksek Lisans Tezi, uluslararasılaşmış ekonomik işletmelerde kültürel farklılıkların neden olduğu Critical Incidents'ları ele alır. Özellikle Alman-Türk iş ilişkilerinde kültürel yanlış anlamalara odaklanarak, bir Alman-Türk iş ilişkisinde kültürlerarası sinerjilerin teşvik edilmesinde belirleyici bir rol olan Boundary Spanner rolüne odaklanmaktadır. "Kültürlerarası sinerji," farklı kültürlerden bireylerin başarılı bir şekilde birleşip etkileşim kurmasını ifade eder. Bu farklılıklar, örneğin geliştirilmiş iletişim, ortaklaşa geliştirilen yaratıcı çözümler, farklı kültürel bakış açıları ve yetkinliklerin sinerjisinden kaynaklanan artan verimliği içerir. Analiz, Almanya'da Bakova GmbH ve Türkiye'de Yıldırım şahıs şirketi arasındaki 15 yıllık iş ilişkisine odaklanır. Her iki şirket de kendi ülkelerinin kültüründen etkilenmektedir, bu da potansiyel sorunlar ve zorluklar doğurabilir. Çalışma, Alman ve Türk şirketleri arasındaki kültürel farklılıkları inceleyerek iş ilişkilerinde girişimcilik bağlamında ortaya çıkabilecek bu zorlukları araştırmaktadır. Boundary Spanner'ın bu iş ortaklığında kültürlerarası sinerjiyi teşvik etmedeki önemini vurgulamak üzere şirketler arasındaki sosyal ve kültürel fenomenleri nitel araştırmalarla analiz eder. Otoetnografi bir araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Aynı zamanda, şirketler arasında Boundary Spanner olarak görev yapan yazarın kişisel deneyimlerinden somut örneklerle desteklenerek, bu fenomenlere detaylı bir açıklama getirilmiştir. Çalışma, bir Boundary Spanner aracılığıyla kültürel farklılıkların yapıcı bir şekilde üstesinden gelinebileceğini, etkili bir iş birliği sağlayabileceğini ve kültürlerarası sinerji yaratabileceğini göstermektedir.
  • Öğe
    A study regarding financial literacy and crypto asset ownership
    (Türk-Alman Üniversitesi, 2023) Arslan, Seher; Yılmaz, Levent
    2019 yılında kimliği hala tespit edilememiş olan Satoshi Nakamoto isimli kişi veya kişiler tarafından geliştirilen edilen ilk kripto para olan Bitcoin'in piyasaya sürülmesinden günümüze kripto varlık piyasası blok zincir tabanlı birçok alternatif kripto paranın katılımıyla katlanarak büyüdü. Kripto paralar, yapısını oluşturan blokzincir teknolojisi, sunduğu düşük transfer maliyetli hizmet ve doğası gereği merkezi olmayan yapısı nedeniyle sağladığı anonimlik ile geleneksel paralardan ve yatırım araçlarından ayrılmaktadır. Tüm bu farklılıklara rağmen kripto para birimleri dünya genelinde büyük ilgi görmüş ve bu durum Ocak 2023 itibariyle kripto para piyasası hacminin 826 milyar dolara ulaşmasını sağlamıştır. Bu ilgi gelişmiş ülkelerle karşılaştırıldığında Türkiye'nin özellikle çoğu zaman lider konumda olduğu görülmüş ve bu popülerlik bizi Türkiye'deki yatırımcıların özelliklerini incelemeye yöneltmiştir. Bu kapsamda hazırladığımız çalışmamız, yatırımcıların finansal okuryazarlık düzeyleri ile kripto varlıklara yatırım yapma eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada online anket yöntemi kullanılmış olup, Mart 2022 tarihi itibariyle 409 kişinin katılımı ile veri toplama işlemi tamamlanmıştır. Toplanan veriler, Stata adlı bir istatistik programı aracılığıyla en küçük kareler (OLS) adı verilen doğrusal regresyon modeli ve ikili sonuçlar regresyon modelleri kullanılarak analiz edildi. Analiz sonuçlarına göre kripto para sahipliği ile finansal okuryazarlık düzeyi arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmekle birlikte, finansal okuryazarlık düzeyinin kripto sahipliği üzerinde belirleyici olmadığı gözlemlenmiştir. Ayrıca kripto yatırımcıları genellikle 26-35 yaş arası bekar çalışan erkeklerden oluşmakta ve gelir düzeyinin kripto edinme eğilimini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.