dc.contributor.author | Nuroğlu, Elif | |
dc.contributor.author | Nuroğlu, Hüseyin Hayri | |
dc.contributor.editor | Ay, Sema | |
dc.contributor.editor | Yıldırır Keser, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2024-03-26T08:00:14Z | |
dc.date.available | 2024-03-26T08:00:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Nuroğlu, Elif ve Nuroğlu, Hüseyin Hayri (2020). Türkiye’de e-ticaretten e-ihracata dönüşüm: Mevcut durum, engeller ve çözüm önerileri. E-ticaretten e--ihracata dönüşüm içerisinden (373-392). Sakarya: Değişim Yayınları. | en_US |
dc.identifier.isbn | 9786052083659 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/918 | |
dc.description.abstract | 20.yy sonlarında, teknolojik gelişmenin geldiği nokta, ticarette yeni bir dönemin
başlangıcı olmuştur. İnternetin gelişimi ve kullanımının yaygınlaşmasıyla ticaret
yöntemleri değişmiş, geleneksel ticaret, e-ticarete yönelmiş ve aynı yönelim
uluslararası ticarete de yansımıştır. Teknolojik gelişmelerin günlük yaşamın her
alanında bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirmesi ile ticarette yeni bir dönem
başlamış uluslararası ticarette elektronik ticaret (e-ticaret) stratejik bir önem
kazanmıştır. Elektronik ticaretin ekonomik ve toplumsal hayatta giderek daha fazla
yer edinmesine bağlı olarak işletmeler, tüm tüketicilere ve diğer işletmelere daha
ucuz ve kolay bir şekilde ulaşma olanağı elde etmiş ve zamanı etkin kullanmaya
başlamışlardır. Elektronik ortamda üretim, pazarlama ve dağıtım faaliyetlerinin
maliyetleri düşürmesi nedeniyle e-ticaret, işletmelere ulusal ve uluslararası
düzeyde rekabet üstünlüğü sağlamıştır. Bu sayede e-ticaret büyümeye ve
yaygınlaşmaya devam ederek dünyada ticaret anlayışını yeniden şekillendirmiştir.
E-ticaret, ekonomide bir itici güç olarak yeni iş imkânlarını da beraberinde
getirmektedir. E-ticaretin ekonomilere olan olumlu katkıları, ülkelerin elektronik
ticaretin gelişmesi yolunda sürekli olarak yeni önlemler alması ve düzenlemelere
gitmesi ile doğru orantılıdır. Bu kitap, ticarette dijital dönüşüm sürecinde tüm
yönleri ile e-ticareti ele alarak araştırmayı hedeflemektedir. Amaç, e-ticaretin yeni
açılımlarına ışık tutmak, teknolojik ve hukuksal yapısı, sosyal ve kültürel boyutu,
vergisel boyutu, ulusal ve uluslararsı boyutu gibi pek çok açıdan e-ticaret
konusunda Türkçe yayınlanmışeserlere yeni ve güncel bir katkı sunmaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Değişim Yayınları | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Türkiye’de e-ticaretten e-ihracata dönüşüm: Mevcut durum, engeller ve çözüm önerileri | en_US |
dc.type | bookPart | en_US |
dc.relation.journal | E-ticaretten e--ihracata dönüşüm | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap Bölümü - Ulusal | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü | en_US |
dc.identifier.startpage | 373 | en_US |
dc.identifier.endpage | 392 | en_US |