Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNuroğlu, Elif
dc.contributor.authorNuroğlu, Hüseyin Hayri
dc.date.accessioned2024-03-21T12:37:16Z
dc.date.available2024-03-21T12:37:16Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationNuroğlu, Elif ve Nuroğlu, Hüseyin Hayri (2018). Endüstri 4.0'ı Türkiye'nin dış ticareti için bir fırsat penceresine dönüştürmek. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi içerisinde, 16 (Özel Sayı), 329-346.en_US
dc.identifier.issn2148029
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/904
dc.description.abstractDünyada pek çok ülke Endüstri 4.0 hazırlıklarını ivmeli bir şekilde sürdürürken, bu dönüşüme ayak uyduramamak Türkiye’nin dış ticareti üzerindeki rekabet baskısını artırıcı bir etki yapacaktır. Bir yandan ülke içinde üretilemeyen akıllı makine ve sistemlerin ithal edilmesi gerekecek, diğer yandan da dünya pazarlarına dijital dünyanın ihtiyacı olan ürün ve hizmetleri sunamamaktan kaynaklı olarak ihracat hacmi düşecektir. Tahminlere göre 2030 yılında küresel ticaret hacminin yarısı akıllı nesnelerin iletişimini kullanacaktır. Akıllı üretim sistemini yakalayamayan ülkelerin küresel ticaret pastasından hatırı sayılır bir pay alamayacağı da aşikârdır. Bu çalışmanın amacı, Endüstri 4.0 ile birlikte dünyada ve Türkiye’de yaşanacak olan değişimin Türkiye imalat sanayi ve dış ticaret dengesine olası etkilerini teorik bir çerçeve içinde incelemektir. Makale, TÜSİAD-BCG (2017) ve TÜBİTAK (2016) tarafından yapılan anket sonuçları ışığında sanayide dijital dönüşüm başarı ile gerçekleştiği takdirde Türkiye’nin dış ticaret yapısı ve dengesine muhtemel katkılarını irdeleyecektir.en_US
dc.description.abstractMany countries around the world accelerate preparations on the way to Industry 4.0 which is going to increase the competitive pressure on Turkey if the necessary measures are not taken. On the one hand, new smart machines and systems need to be imported that can not be produced in the country, and on the other hand, export volumes are going to fall if Turkey cannot produce the products and services that the digital world needs. It is estimated that by 2030, half of the global trade volumes will be using the communication of intelligent objects. It is also obvious that those countries which can not adapt to the intelligent production systems will not receive a significant share from global trade volumes. The aim of this study is to examine the potential impact of Industry 4.0 on Turkish manufacturing industry and foreign trade balance. In the light of the survey results of TÜSİAD-BCG (2017) and TÜBITAK (2016), potential contributions of Industry 4.0 to Turkey's foreign trade structure and balance sheet will be examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri 4.0en_US
dc.subjectSanayide dijital dönüşümen_US
dc.subjectİmalat sanayien_US
dc.subjectDış ticareten_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectIndustry 4.0en_US
dc.subjectDigital transformation of industryen_US
dc.subjectForeign tradeen_US
dc.subjectManufacturingen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleEndüstri 4.0'ı Türkiye'nin dış ticareti için bir fırsat penceresine dönüştürmeken_US
dc.title.alternativeIndustry 4.0 as an opportunity window for Turkey's foreign tradeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1491-4722en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issueÖzel sayıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage346en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster