Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzuntaş, Aysel
dc.date.accessioned2024-03-13T15:48:37Z
dc.date.available2024-03-13T15:48:37Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationUzuntaş, A. (2013). Etkili iletişim : anlatabilmek ve anlayabilmek / Effective communication : explaining and understanding. Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Üniversitesi. 21(1), s. 11-30.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/146123/etkili-iletisim-anlatabilmek-ve-anlayabilmek
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/765
dc.description.abstractEtkili İletişim, problem çözme, çatışmaları yönetme gibi yetilerin yanı sıra kendini ifade edebilmek, anlatabilmek ve karşısındaki anlayabilmek gibi yetileri de kapsamakta ve öğretmen yeterlikleri arasında bulunmaktadır. Eğitim fakültelerinde 2006 yılında yapılan program değişikliği neticesinde öğretmen adaylarına ders olarak sunulmaktadır. Bu makalede öncelikle iletişimin ne olduğu, iletişimin etkili olması için, anlatabilmek ve anlayabilmek için gerekli olan yetilerin neler olduğu üzerinde durulmaktadır. Böylece anlatabilmek için gönderici neleri dikkate almalıdır, anlayabilmek için yalnız sözlü mesajdaki kelimelerin ya da cümlenin anlamının çözümlenmesi yeterli midir; kelimeler ile ifade edilemeyen duygu ve düşünceleri de anlamak mümkün müdür; algı ve empati yetisinin bir şeyi ya da birini anlamak için ne gibi önemi vardır gibi sorulara cevap aranmaktadır. Bunun için literatür taraması yapılmış ve betimleme yoluna gidilmiştir. Çalışma, etkili iletişim bilgisine sahip olmanın etkili iletişim becerisine sahip olmak anlamına gelmediğinden hareketle bilgi ile beceri arasında bir köprü kurmak amacıyla uygulama üzerinde de durmaktadır. Uygulama bölümünde inceleme malzemesi / materyal olarak seçilen Orhan Veli’nin ‘Anlatamıyorum’ adlı şiiri içerik analizi ve söylem analizi yöntemleriyle analiz edilmiş ve uygulamaya dönük alıştırma örnekleri sunulmaya çalışılmıştır. Belirlenen örnek ve alıştırmalar ile algılama, empati, bir konuyu / kendini anlatabilme, birini / bir şeyi anlayabilme gibi yetilerle etkili iletişim becerisinin kazanılmasına yönelik didaktik bir model ortaya konmaya çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractEffective communication includes skills as problem solving, conflict management and the explaining (expressing) and understanding, which is one of the teacher competencies. It is offered as a course since the alteration of the curriculum in 2006 of pedagogical faculties. In this article it will be focussed on explaining and understanding as the scope of effective communication skills. It will be examined what communication is, which skills are needed for an effective communication, and which skills are needed for explaining and understanding. Thus, what is due to the sender; is an analysis adequate to understand the meaning of the words or of the sentence as in the spoken message; is it possible to understand the feelings and thoughts that cannot be expressed with words; it sought answers to questions such as what is like the importance of the ability to perception and to empathize with someone to understand him. For this, Literature search was conducted and described. This paper is arguing, that having knowledge of effective communication doesn’t mean having acquired skills of effective communication. Therefore it focuses on various forms of exercises in order to build a bridge between knowledge and skills. As the material for the practise and exercises it is chosen the poem from Orhan Veli ‘I can not explain’. The poem will be analyzed for content analysis and discourse analysis. There are presented examples on exercises to explaining and to understanding. With these examples it is aimed to underlie the skills of perception, of feeling empathy with someone else; to tell a subject, to understand someone or something etc. It tries to present a didactic model for the acquisition of these skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkili İletişimen_US
dc.subjectanlatabilmeken_US
dc.subjectanlayabilmeken_US
dc.subjectmesajen_US
dc.subjectalgıen_US
dc.subjectempatien_US
dc.subjectEffective Communicationen_US
dc.subjectexplainingen_US
dc.subjectunderstandingen_US
dc.subjectmessagesen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectempathyen_US
dc.titleEtkili iletişim : anlatabilmek ve anlayabilmeken_US
dc.title.alternativeEffective communication : explaining and understandingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5527-9980en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Yabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.contributor.institutionauthorUzuntaş
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage30en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster