Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKlein, Müge
dc.date.accessioned2021-01-08T21:51:37Z
dc.date.available2021-01-08T21:51:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v8i1.1441
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpjM01EYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/404
dc.description.abstractDigital transformation provoked by Industry 4.0 should not be just seen as a technological issue, it causes also fundamental changes in processes and in organizations of companies. Notably a new understanding of leadership can be counted on to them. the so-called “digital leaders” are expected to act rapidly and flexible in networked and distributed organization structures on the one hand and on the other hand they have to manage the digital transformation of the organization. Since most of the companies are still in the beginning of their digital transformation, there is a lack of a common understanding and a standard model of digital leadership. Most of the existing research works are visionary and predict the requirements for digital leadership on anticipated technological, economical and organizational changes; only few of them report about changes in leadership based on implemented cases. the objective of this study is to sum up main characteristics of the leadership in the era of digital transformation by applying content analysis of literature review as the method.en_US
dc.description.abstractEndüstri 4.0 sonucu tetiklenen dijital dönüşüm, sadece teknolojik bir konu olmamakta, işletmelerin süreç ve organizasyon yapılarında da temel değişikliklere neden olmaktadır. Özellikle yeni bir liderlik anlayışı bu değişikliklerden sayılabilir. “Dijital liderler”in bir yandan ağ şeklinde dağıtılmış yeni organizasyon yapılarında hızlı ve esnek davranmaları beklenirken, diğer yandan da şirketin dijital dönüşüm sürecini yönetmeleri gerekmektedir. İşletmelerin çoğu hâlâ dijital dönüşümlerinin başlangıcında olduğundan, dijital liderlik hakkında ortak bir anlayış ve standart bir dijital liderlik modeli yoktur. Mevcut araştırma çalışmalarının çoğu vizyoner yapıdadır ve beklenen teknolojik, ekonomik ve organizasyonel değişiklikler ışığında gerekli dijital liderlik özelliklerini öngörmektedirler; bunlardan sadece birkaçı uygulanan vakalara dayalı liderlik değişiklikleri hakkında rapor vermektedir. Bu çalışmanın amacı, dijital liderlik hakkındaki mevcut kaynakları içerik analizi yöntemini uygulayarak incelemek ve bunun sonucunda dijital dönüşüm çağında liderliğin temel özelliklerini tanımlamaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleLeadership characteristics in the era of digital transformationen_US
dc.title.alternativeDijital dönüşüm döneminde liderlik özelliklerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKlein, Müge
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v8i1.1441
dc.identifier.startpage883en_US
dc.identifier.endpage902en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster