Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorThoss, Alina Cennet
dc.contributor.authorMaletzky de
dc.date.accessioned2024-07-17T08:04:37Z
dc.date.available2024-07-17T08:04:37Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-07-03
dc.identifier.citationThoss, Alina C. (2024). Kulturelle unterschiede bei der durchführung von interkulturellen trainings für auslandsaufenthalte. .Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1337
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada kültürlerarası eğitimler giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Bu yüksek lisans tezi, Alman-Türk ilişkisine odaklanarak yurtdışında kalışlar için kültürlerarası eğitimlerin gelişimini ve uygulanışını incelemektedir. Elli bilimsel makalenin sistematik analiziyle baskın araştırma paradigmaları, uygulanan yöntemler ve pratik sonuçlar tanımlanmaktadır. Araştırma soruları, yöntemsel yaklaşımların çeşitliliğini, araştırma paradigmalarının yöntem seçimine ve sonuç yorumlamasına olan etkisini ve Alman-Türk ilişkisi bağlamında kültürlerarası eğitim programlarının tasarımı için sonuçları araştırmaktadır. Sonuçlar, nitel yaklaşımlara bir öncelik gösterdiğini gösterirken, yorumlayıcı ve işlevsel yaklaşımların yöntem seçimini etkilediğini ortaya koymaktadır. Pratik sonuçlar, uygulamaya yönelik bir yaklaşımın gerekliliğini, bireysel ihtiyaçların dikkate alınması ve sürekli değerlendirmelerin yapılmasının önemini vurgular. Çalışma, araştırma boşluklarını belirler ve kültürel geçmişin ve yapay zekânın kültürlerarası eğitimlere olan etkisini vurgulayan bir bakış sunar. Sonuç olarak, çalışma, kültürlerarası eğitim programlarını optimize etmek için önemli bulgular sağlar ve bu alandaki gelecekteki araştırmalar için temel oluşturur.en_US
dc.description.abstractIntercultural trainings are gaining importance in an increasingly globalized world. This master's thesis examines the development and application of intercultural trainings for stays abroad with a focus on the German-Turkish context. Through the systematic analysis of 50 scholarly articles, dominant research paradigms, applied methods, and practical implications are identified. The research questions investigate the diversity of methodological approaches, the influence of research paradigms on method selection and result interpretation, as well as the implications for designing intercultural training programs in the German-Turkish context. The results show a preference for qualitative approaches, while the interpretative and functionalist approaches influence method selection. Practical implications emphasize the need for a practice-oriented approach, consideration of individual needs, and conducting continuous evaluations. The thesis identifies research gaps and outlines a future outlook that highlights the consideration of cultural backgrounds and the impact of Artificial Intelligence on intercultural trainings. In summary, the thesis provides valuable insights for optimizing intercultural training programs and lays the groundwork for future research in this field.en_US
dc.description.abstractInterkulturelle Trainings gewinnen in einer zunehmend globalisierten Welt an Bedeutung. Diese Masterarbeit untersucht die Entwicklung und Anwendung interkultureller Trainings für Auslandsaufenthalte mit einem Fokus auf dem deutsch türkischen Kontext. Durch die systematische Analyse von 50 wissenschaftlichen Artikeln werden dominante Forschungsparadigmen, angewandte Methoden und praktische Implikationen identifiziert. Die Forschungsfragen untersuchen die Vielfalt methodischer Ansätze, den Einfluss von Forschungsparadigmen auf Methodenwahl und Ergebnisinterpretation sowie die Implikationen für die Gestaltung interkultureller Trainingsprogramme im deutsch-türkischen Kontext. Die Ergebnisse zeigen eine Präferenz für qualitative Ansätze, während der interpretative und funktionalistische Ansatz die Methodenauswahl beeinflussen. Praktische Implikationen betonen die Notwendigkeit einer praxisorientierten Ausrichtung, individuelle Bedürfnisse zu berücksichtigen und kontinuierliche Evaluationen durchzuführen. Die Arbeit identifiziert Forschungslücken und skizziert einen Ausblick, der die Berücksichtigung kultureller Hintergründe und den Einfluss von Künstlicher Intelligenz auf interkulturelle Trainings hervorhebt. Zusammenfassend liefert die Arbeit wichtige Erkenntnisse zur Optimierung interkultureller Trainingsprogramme und legt die Grundlage für zukünftige Forschung auf diesem Gebiet.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIntercultural trainingen_US
dc.subjectStays abroaden_US
dc.subjectResearch methodsen_US
dc.subjectResearch paradigmsen_US
dc.subjectIntercultural competenceen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectInterkulturelles trainingen_US
dc.subjectAuslandsaufenthalteen_US
dc.subjectForschungsmethodenen_US
dc.subjectForschungsparadigmenen_US
dc.subjectInterkulturelle kompetenzen_US
dc.subjectTürkeien_US
dc.subjectDeutschlanden_US
dc.subjectKültürlerarası eğitimen_US
dc.subjectYurtdışı kalışlaren_US
dc.subjectAraştırma yöntemlerien_US
dc.subjectAraştırma paradigmalarıen_US
dc.subjectKültürel yetkinliken_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectAlmanyaen_US
dc.titleKulturelle unterschiede bei der durchführung von interkulturellen trainings für auslandsaufenthalteen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster