Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüner, Muhammed Oğuzhan
dc.date.accessioned2024-05-27T10:49:17Z
dc.date.available2024-05-27T10:49:17Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationGüner, Muhammed O. (2022).Dijitalleşen dünyada etkin oyuncu ve izleyici: Detroit oyunu ve Bandersnatch Filmi üzerinden karşılaştırmalı analiz. Veche, 1(1), 33-47en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1289
dc.description.abstractBu çalışmada dijitalleşme özelinde oyuncunun ve izleyicinin analizi yapılmıştır. Dijitalleşmenin ne olduğu tartışılmış ve dijitalleşme öncesi dönemdeki tanımlar, klasik tanımlar olarak kabul edilmiştir. Dijitalleşme sonrasındaki kırılma oyun ve sinema dünyasındaki iki verili örnek üzerinden etkin izleyici-oyuncu ve edilgen izleyici-oyuncu ayrımıyla tartışılmıştır. Çalışma her ne kadar alan araştırması imkânını içerisinde potansiyel olarak barındırsa da kaynak kısıtlılığı nedeniyle bir alan araştırmasıyla zenginleştirilmemiştir. Fakat, bu eksiklik olası ilerideki çalışmaları besleme potansiyelini açık bırakmasıyla da olsa tesellidir. Bu eksiklik oyun içi istatistiki bilgilere değinilmeyle bir nebze giderilmeye çalışılmıştır. Çalışmada yöntem olarak içerik analizi kullanılmıştır. 2018 yılında piyasaya çıkan Detroit: Become Human oyunu ve Black Mirror: Bandersnatch filmi araştırma nesnesi olarak tercih edilmiştir. Oyunun ve filmin içeriği aktarılmış, etkin ve edilgen izleyici-oyuncu nezdinde bu içeriklerin dönüştürücü nüansı üzerine tartışma yürütülmüştür. Çalışmanın sonucunda ise, günümüz dünyasını sosyolojik perspektifte dijitalleşmeye odaklanmanın gerekliliği ve bu iddiaya etkin izleyici vasıtasıyla seçili araştırma nesneleri üzerinden sosyolojik tahayyül ile ulaşılabileceği yorumuna ulaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the analysis of the actor and the audience has been made in terms of digitalization. Question of “what is digitalization” was discussed, definitions in the pre-digitalization period have been accepted as classical definitions. The break after digitalization has been discussed with the distinction between active audience-actor and passive audience-actor through two given examples in the world of video game and cinema. Although the study contains potential for field research, it has not been enriched by a field study due to resource constraints, however, within this shortcoming, it has the potential to conduct field research in the context of future relevant study. This deficiency was tried to be corrected by including in-game statistical information. Content analysis was used as a method in this study. Released 2018 Detroit: Become Human as a video game and Black Mirror: Bandersnatch as a movie were chosen as research objects. The content of the video game and the film was conveyed, and discussions were made on the concepts of active and passive audience-actors and the transformative nuances of these contents. As a result of the study, it was concluded that the way to understand today's world from a sociological perspective is through digitalization, and that this claim can be reached with a sociological imagination through selected research objects through an active audience.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherVecheen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijitalleşen dünyaen_US
dc.subjectEtkin izleyicien_US
dc.subjectOyuncuen_US
dc.subjectPasif izleyicien_US
dc.subjectActive audienceen_US
dc.subjectActoren_US
dc.subjectDigitalized worlden_US
dc.subjectPassive audienceen_US
dc.titleDijitalleşen dünyada etkin oyuncu ve izleyici: Detroit oyunu ve Bandersnatch Filmi üzerinden karşılaştırmalı analizen_US
dc.title.alternativeActive gamer and audience in a digitalized world: A comparative analysis of the game Detroit and the Movie Black Mirror: Bandersnatchen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4987-1512en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage47en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster