Search
Now showing items 1-10 of 23
Ethno-marketing und die gesellschaftlichen auswirkungen
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
Main topic of this study is target group marketing based on ethnic market segmentation criteria. Focus lies hereby on the target group of the so-called “German-Turks” in Germany. Ethnic-marketing describes the strategic ...
Karriere und bildungsabschlüsse von vorstandsmitgliedern in deutschland und in der Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
As Evans et al. proved with their national career models, every country has its own recruiting patterns for top managers which are highly influenced historically, institutionally, organisationally and culturally. Current ...
The EU and Turkey- steps towards closer relationships and eventually membership? a historical assessment of the post-1999 period
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
In this study, Turkey’s relationships with the EU in the post-Helsinki era is examined in light of the past experiences of Turkey. It is intended to put a particular emphasis on historical background of the EU-Turkey ...
Türkei-tourismus und krisenmanagement
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
2015 yılında başlayarak Türkiye’deki uluslararası ziyaretçilerin sayısı hızla düşüş görüp, tüm Türk turizm sektörü krize sürüklenmiştir. 2016 yılında bir önceki yıl ile kıyasla yabancı turist sayısının %30 gerilediği tespit ...
Automobilisierung in der Türkei ab dem ersten weltkrieg
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
The aim of this master's thesis was to examine the intercultural aspects of Turkey's automobilization. The focus here was on two important rulers, in particular the idea and influence of the USA and Germany, including the ...
Eigenschaften und besonderheiten türkischer verhandlungskultur
(Türk-Alman Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmada, Türkiye'deki müzakere kültürünün özellikleri incelenerek, ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında kültür kavramı mevcut teorilere dayanarak Türkiye'nin kültür boyutları açıklamış ve ...
Interkulturelles controlling - herausforderungen für Deutsche unternehmen in der Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
This study aims for German companies operating in Turkey to analyze the impact of the cultural differences on Control/Management Accounting and to examine the problems arising therefrom. The theory part of the work is based ...
The effect of education on economic growth in Turkey
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Eğitimin ekonomik büyüme üzerinde bir etkisinin olup olmadığı sorusuna Türkiye
örneği üzerinden cevap vermeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle eğitimin beşeri sermaye artırıcı
etkisi ve bu artışın üretkenlik üzerindeki ...
Die auswanderung von Türkeistammigen aus Deutschland in die Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Bu tez, Türk kökenli insanların Almanya'dan Türkiye'ye göçünü ele almaktadır. Tezin
amacı, Türk kökenli insanların Almanya'dan Türkiye'ye göç etmelerinin nedenlerini ve
Türkiye'deki yaşamlarının nasıl olduğunu göstermektir. ...
Das aushandeln von arbeitskultur im binationalen organisationskontext am beispiel der türkisch-deutschen universität in İstanbul
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Kültürel çeşitlilik ve kültürlerarasılık kurumlarda günlük iş yaşamının en temel
konularıdır. Çünkü kültürlerarası etkileşim, dahil olan aktörlerin farklılaşan beklentileri,
kuralları, alışkanlıkları ve değerleri ...