Bölüm "TAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 85, listelenen: 1-20
-
Agile organizations as part of digital transformation: The relationship between corporate culture and agility in Turkish context
(2022)Günümüz iş dünyasında dijital dönüşüm şirketler için kaçınılmaz hale gelmiştir. Dijitalleşmenin taleplerini karşılayabilmek adına şirketlerin çevik davranabilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, dijital ... -
Alman özel sağlık sigorta sektöründe değişen dış etkenleri önleyici mekanizmalar
(2014)Diğer ülkelere örnek olarak gösterilecek Alman özel sağlık sektörünün kaliteli ve geniş çapta sağlık hizmetleri sayesinde sağlık sigortalı bireyler için hastalık zamanında ve mümkün olan ... -
The asset allocation preferences of mutual fund managers in the pre-pandemic and post-pandemic periods
(Peter Lang, 2022)The Covid-19 pandemic has not only affected the health and life of people around the world but also many areas such as the economy, the way of doing business, working life, the education sector, the urban life, and ... -
Behavioral investor types- determinants of individual investors’ financial risk tolerance
(Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2023)Financial risk tolerance has long been the focus of investors and researchers. Over time, various methods have been developed to measure risk tolerance and researchers try to find out the determinants of risk tolerance. ... -
Burnout syndrome: Is it just a matter of workload?
(2019)In this paper, the aim is to highlight the relationship between work loneliness and job burnout and a conceptual model is presented in order to explain the anticipated relationships. In this sense, based on the premises ... -
Business network governance structure and IT capabilities
(Elsevier Science Bv, 2016)This paper investigates the IT capability and its impact on the governance of business networks by offering a comprehensive IT capability concept especially for monitoring, controlling and coordination purposes. This concept ... -
Career orientations of self-leaders
(2020)One of the biggest challenges for organizations that is brought about by current business conditions and change is the requirement of being adaptive and lateral. Organizations that cannot cope with change cannot survive. ... -
CEO mesajlarındaki izlenim yönetimi taktikleri üzerine bir literatür araştırması A literature review on impression management tactics in CEO messages
(2024)Günlük yaşamda bireyler, sosyal çevrelerindeki insanların kendileri hakkındaki düşüncelerini etkileyebilmek için farklı davranış biçimleri sergileyebilmektedirler. Bu durum kişisel yaşamda olduğu kadar iş yaşamında da ... -
Cinsiyet eşitsizliği perspektifinden Covid-19 pandemisinin çalışan anneler üzerindeki etkileri
(2022)Günümüz dünyasında kadınların gittikçe daha fazla iş yaşamında yer alması çalışan annelerin ve dolayısıyla çift kariyerli eşlerin sayısının artmasına yol açmaktadır. Çalışma yaşamında artan bu dönüşüm özellikle iş-yaşam ... -
Climate change disclosures of companies in selected developed and emerging countries with impression management perspective
(Emerald Group Publishing, 2023)The Sustainable Development Goals (SDGs) represent the leading governance frame with which the international community tries to address complex interconnected global issues. The SDGs were adopted in 2015 by all 193 UN ... -
Commercial utilization of mobile RFID
(Intech, 2013)Physical mobile interaction, the interaction between mobile devices and physical objects, is an increasingly popular research area with various published studies. This paper provides an introduction to the concept of ... -
Comparison of personal loans and the risks emerging in the banking sectors of turkey and 25 european union countries starting from 2002
(2012)2005 yılından bugüne Türk bankacılık sektöründe kredilerde bir patlama yaşanmıştır. Budurumu doğuran önemli ekonomik parametrelerin başında ekonomik büyüme, enflasyon, dış ticaret hacmi, özelleştirme ve döviz rezervlerinde ... -
A cross-sector comparative analysis of a multidimensional framework of value creation through big data
(Peter Lang, 2023)In our world, where information and communication technologies are reshaping and continuing to shape every field, it is clear that enterprises that can follow the flow of information, grind the information they collect in ... -
Decision usefulness and inflation accounting : The case of Turkey
(Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 2023)The purpose of this study is to examine the issue of inflation accounting and decision usefulness. As well as having political costs for a country, inflation has financial costs for companies and their stakeholders. To ... -
Denetim kalitesinin finansal raporlama kalitesi üzerine etkisi: BİST şirketleri örneği
(Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 2023)Bu çalışmada denetim kalitesinin finansal raporlama kalitesi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Borsa İstanbul’da faaliyet gösteren 262 finansal olmayan firmanın 2012-2021 yılları arasındaki verileri kullanılmıştır. Finansal ... -
The determinants of purchase intention for environmentally sustainable apparel: An extended theory of planned behavior
(Shaker Verlag, 2023)[Özet yok] -
Die auswahl der richtigen e-commerce-software für das eigene unternehmen - anwendung des AHP-Modells
(2012)E-ticaret için gerekli olan e-ticaret yazılımının doğru seçilmesi şirketler için büyük önem taşımaktadır. Şirketlerin etkili, esnek ve güçlü bir yazılım paketine sahip olmaları gereklidir. Bunun için de yazılım paketlerinin ... -
Digital challenges and strategies in a post pandemic world
(Peter Lang, 2023)The Covid-19 pandemic has not only affected the health and life of people around the world but also many areas such as the economy, the way of doing business, working life, the education sector, the urban life, and ... -
Digital transformation in business (theory/practice)
(Peter Lang Verlag, 2020)In today's increasingly digitalized world, digital transformation dramatically changes the way of doing business and reshapes business functions such as controlling, logistics, HR, marketing etc. For companies that do not ...