Yazar "Edip, Sultan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitimciler için dijital yeterlilik ölçeği: Uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması(Milli Eğitim, 2021) Edip, Sultan; Toker, Türker; Akgün, Ergün; Cömert, ZeynepBilim ve teknolojide kaydedilen gelişmelerle teknoloji artık herkesin yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır. Buna bağlı olarak da gelecek nesillerin sahip olması gereken yetkinlikler arasında dijital teknolojilerin etkin kullanımı öne çıkan bir parametre hâline gelmiştir. Ancak bu yetkinliğin gelecek nesillere kazandırılması öğretmenlerin de yetkin olması ile mümkündür. Bu bağlamda öncelikle öğretmenlerin dijital yetkinlik konusundaki durumlarının tespiti önem arz ettiğinden birçok ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçekler yabancı dilde olup dil ve bağlamlar faktörleri göz önünde bulundurulduğunda ülkemiz öğretmenlerinin dijital yetkinliklerinin tespiti noktasında Türkçe bir ölçeğe ihtiyaç duyulmaktadır. Belirtilen bu ihtiyaç doğrultusunda bu çalışma kapsamında Eğitimciler için Dijital Yeterlilikler (DigCompEdu) Çerçevesi temel alınarak hazırlanan Eğitimciler için Dijital Yeterlilikler Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yapılan geçerlilik, güvenirlik çalışmaları ile ölçeğin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma kapsamında uyarlanan ölçeğin uygulanması ile elde edilecek veriler sayesinde eğitim paydaşlarına yol gösterici ipuçları sunulabilir.Öğe How did the teachers cope with emergency remote teaching?(James Nicholas Publishers, 2022) Edip, Sultan; Cömert, ZeynepSince the industrial revolution, humanity has employed a significant part of education activities within the school system, in order to educate the workforce needed. However, in March 2020, this situation underwent a radical change due to the global epidemic. The practical response of this radical change affecting schooling was that face-to-face education activities were replaced by emergency remote education. Within the scope of this research, answers were sought to questions about what teachers experienced and what observations they had during the emergency remote education. In the light of the findings, it has been determined that it is particularly challenging for teachers.Öğe Milli eğitim sisteminde teknoloji entegrasyonu için okul-ilçe-il örgütlenmesi(Pegem Akademik, 2020) Cömert, Zeynep; Özmutlu, Meltem; Edip, Sultan[Özet yok]Öğe Öğe Veri okuryazarlığı(Milli Eğitim Bakanlığı, 2021) Edip, Sultan; Akgün, Ergün; Cömert, Zeynep[Özet yok]Öğe