Yazar "Alkan, Ahmet Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Strategisches social media marketing in unternehmen: ein vergleich zwischen deutschland und der Türkei(Türk-Alman Üniversitesi, 2024) Alkan, Ahmet Faruk; Arıkan, Burhanettin AykutÇok uluslu şirketler, genellikle yalnızca sektörlerinde lider olmakla kalmayıp aynı zamanda farklı ülkelerde de faaliyet gösterdiklerinden, kendi alanlarında belirleyici bir rol oynamaktadır. Alt pazarlardaki müşterilere hitap edebilmek için sosyal medya pazarlamasının kültürel özellikler dikkate alınarak analiz edilmesi gerekmektedir. Bu tez, Hofstede'ye göre kültürel boyutlara dayalı farklılıkları ve benzerlikleri gerekçelendirebilmek için çok uluslu şirketlerin Alman ve Türk bölümlerinin sosyal medya pazarlama stratejilerini karşılaştırmaktadır. Bu nedenle amaç, her iki ülkede ve kültürel bağlamda sosyal medya pazarlamasının benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Metodolojik olarak, şirketin Alman ve Türk bölümlerinin homojen bir karşılaştırılması yapılmış ve Kuckartz'a gör e nitel veri analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sosyal medya pazarlamasının, bir şirketin faaliyet gösterdiği farklı ülkelerde büyük farklılıklar barındırabileceği gösterilmiştir. Her ne kadar benzerlikler tespit edilse de sosyal medya pazarlama hedefi, temel kurumsal yapı ve süreçler ile sosyal medya pazarlama kültürleri açısından belirli farklılıklar bulunmaktadır. Hedef kitlenin kültürünü gözardı eden genel bir sosyal medya pazarlama stratejisi yoluyla alınan kararların risklerinden kaçınmak için, kültürü temel alan bir sosyal medya pazarlama modelinde bu farklılıkların bilhassa vurgulanması gerekir.