dc.contributor.advisor | Klein, Müge | |
dc.contributor.author | Karadağ, Bedir Ozan | |
dc.date.accessioned | 2024-03-29T08:06:09Z | |
dc.date.available | 2024-03-29T08:06:09Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024-03-25 | |
dc.identifier.citation | Karadağ, Bedir Ozan (2024). Ansätze und potenziale des einsatzes innovativer technologien zur generierung von wettbewerbsvorteilen in der bekleidungsindustrie. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/956 | |
dc.description.abstract | Giyim sektörü, sürekli değişim ve yenilik gerektiren rekabetçi bir alandır. Bu tez, rekabet
avantajı sağlama ve inovasyon kapasitesini artırma amacıyla, özellikle küçük ve orta ölçekli
şirketlerde uygulanabilecek yenilikçi teknolojilerin önemini vurgulamaktadır. Literatürde,
büyük şirketlerin bu tür yeniliklerden nasıl faydalandığına dair örnekler mevcuttur; ancak,
küçük ve orta ölçekli işletmelerin benzer avantajlar elde etme potansiyeli konusunda bir litera tür boşluğu saptanmıştır. Bu eksikliği gidermek amacıyla bu tez, giyim sektöründe faaliyet
gösteren küçük ve orta ölçekli şirketlerin rekabet üstünlüğü sağlamak için yenilikçi teknolojileri
ne derecede ve nasıl kullanabileceklerini detaylı bir şekilde inceler. Araştırma, Mayring'in nitel
içerik analizi yöntemi ile yapılan uzman görüşmelerine dayanarak gerçekleştirilmiştir.
Elde edilen bulgular, sektördeki şirketlerin yenilikçi teknolojilerin potansiyelini tanıdığını, an cak bu yeniliklerin genellikle sınırlı durumlarda kullanıldığını göstermektedir. Yenilikçi
teknoloji ve süreçleri benimseme arzusu, dinamik giyim endüstrisinde faaliyet gösteren şir ketler için rekabet gücü ve başarısının kritik bir bileşeni olduğundan, şirketlerin yapılarını bu
yönde geliştirmeleri ve teşvik etmeleri gerekmektedir. Bu çalışma, küçük ve orta ölçekli işlet melerin inovasyon yeteneklerini nasıl geliştirebilecekleri konusunda kapsamlı bir bakış açısı
sunmakta ve rekabet avantajı elde etmelerine yönelik stratejiler önermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The clothing industry is in a constant state of change. Innovations are essential in order to
achieve competitive advantages. The central theme of this thesis is the innovative technologies
that should be used in the context of these same companies in order to achieve competitive
advantages and increase innovation capabilities. From a literary perspective, such innovations
are already being used in large companies to achieve competitive advantages. Possible applica tions in small and medium-sized enterprises are obvious, but there is a lack of focus in the
literature. In order to create a holistic approach, this master's thesis focuses on the practice oriented consideration of small and medium-sized companies and their special features in order
to show the extent to which innovative technologies can be used by small and medium-sized
companies in the clothing industry to achieve competitive advantages. Methodologically, ex pert interviews are conducted for this purpose, which are evaluated using Mayring's qualitative
content analysis.
The results show that there is an awareness of the Potenzial of innovative technologies, but that
this innovation is only used in isolated cases. However, the willingness to adapt innovative
technologies and processes is crucial for the competitiveness and competitive success of com panies in the dynamic clothing industry and must therefore be promoted through clear structures
within the company. | en_US |
dc.description.abstract | Die Bekleidungsindustrie ist in einem ständigen Wandel. Damit Wettbewerbsvorteile erzielt
werden können sind Innovationen unerlässlich. Das zentrale Thema dieser Arbeit stellen die
innovativen Technologien dar, die im Kontext ebendieser Unternehmen eingesetzt werden sol len, um Wettbewerbsvorteile zu erzielen und die Innovationsfähigkeiten zu steigern. Aus einer
literarischen Sicht werden solche Innovationen bereits in großen Unternehmen eingesetzt, um
Wettbewerbsvorteile zu erzielen. Einsatzmöglichkeiten in kleinen und mittelständischen Un ternehmen sind naheliegend, jedoch fehlt die entsprechende Fokussierung in der Literatur. Zur
Schaffung einer gesamtheitlichen Betrachtungsweise fokussiert diese Masterarbeit die praxis orientierte Betrachtung von kleinen und mittelständischen Unternehmen und deren Besonder heiten, um aufzuzeigen, inwiefern innovative Technologien von kleinen und mittelständischen
Unternehmen in der Bekleidungsindustrie genutzt werden können, um Wettbewerbsvorteile zu
erzielen. Methodisch werden hierzu Experteninterviews durchgeführt, die mithilfe der Qualita tiven Inhaltsanalyse nach Mayring ausgewertet werden.
Die Ergebnisse verdeutlichen, dass ein Bewusstsein für das Potenzial von innovativen Techno logien vorhanden ist, die Verwendung dieser Innovation allerdings nur vereinzelt stattfindet.
Die Bereitschaft zur Adaption innovativer Technologien und Prozesse ist allerdings für die
Wettbewerbsfähigkeit und den Wettbewerbserfolg von Unternehmen in der dynamischen Be kleidungsindustrie entscheidend und muss folglich durch klare Strukturen innerhalb des Unter nehmens forciert werden. | en_US |
dc.language.iso | deu | en_US |
dc.publisher | Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yenilikçi teknolojiler | en_US |
dc.subject | Rekabet avantajı | en_US |
dc.subject | Süreç inovasyonu | en_US |
dc.subject | Yapay zeka | en_US |
dc.subject | Innovative technologies | en_US |
dc.subject | Competitive advantage | en_US |
dc.subject | Process innovation | en_US |
dc.subject | Artificial intelligence | en_US |
dc.subject | Innovative technologien | en_US |
dc.subject | Wettbewerbsvorteile | en_US |
dc.subject | Prozessinnovation | en_US |
dc.subject | Künstliche intelligenz | en_US |
dc.title | Ansätze und potenziale des einsatzes innovativer technologien zur generierung von wettbewerbsvorteilen in der bekleidungsindustrie | en_US |
dc.title.alternative | Approaches and Potenzials of using innovative technologies to generate competitive advantages in the clothing industry | en_US |
dc.title.alternative | Giyim endüstrisinde rekabet avantajları üretmek için yenilikçi teknoloji kullanımına yaklaşımlar ve potansiyeller | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.authorID | 0009-0006-0414-5938 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonu | en_US |