Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKlein, Müge
dc.contributor.authorKaradağ, Bedir Ozan
dc.date.accessioned2024-03-29T08:06:09Z
dc.date.available2024-03-29T08:06:09Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-03-25
dc.identifier.citationKaradağ, Bedir Ozan (2024). Ansätze und potenziale des einsatzes innovativer technologien zur generierung von wettbewerbsvorteilen in der bekleidungsindustrie. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/956
dc.description.abstractGiyim sektörü, sürekli değişim ve yenilik gerektiren rekabetçi bir alandır. Bu tez, rekabet avantajı sağlama ve inovasyon kapasitesini artırma amacıyla, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerde uygulanabilecek yenilikçi teknolojilerin önemini vurgulamaktadır. Literatürde, büyük şirketlerin bu tür yeniliklerden nasıl faydalandığına dair örnekler mevcuttur; ancak, küçük ve orta ölçekli işletmelerin benzer avantajlar elde etme potansiyeli konusunda bir litera tür boşluğu saptanmıştır. Bu eksikliği gidermek amacıyla bu tez, giyim sektöründe faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli şirketlerin rekabet üstünlüğü sağlamak için yenilikçi teknolojileri ne derecede ve nasıl kullanabileceklerini detaylı bir şekilde inceler. Araştırma, Mayring'in nitel içerik analizi yöntemi ile yapılan uzman görüşmelerine dayanarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, sektördeki şirketlerin yenilikçi teknolojilerin potansiyelini tanıdığını, an cak bu yeniliklerin genellikle sınırlı durumlarda kullanıldığını göstermektedir. Yenilikçi teknoloji ve süreçleri benimseme arzusu, dinamik giyim endüstrisinde faaliyet gösteren şir ketler için rekabet gücü ve başarısının kritik bir bileşeni olduğundan, şirketlerin yapılarını bu yönde geliştirmeleri ve teşvik etmeleri gerekmektedir. Bu çalışma, küçük ve orta ölçekli işlet melerin inovasyon yeteneklerini nasıl geliştirebilecekleri konusunda kapsamlı bir bakış açısı sunmakta ve rekabet avantajı elde etmelerine yönelik stratejiler önermektedir.en_US
dc.description.abstractThe clothing industry is in a constant state of change. Innovations are essential in order to achieve competitive advantages. The central theme of this thesis is the innovative technologies that should be used in the context of these same companies in order to achieve competitive advantages and increase innovation capabilities. From a literary perspective, such innovations are already being used in large companies to achieve competitive advantages. Possible applica tions in small and medium-sized enterprises are obvious, but there is a lack of focus in the literature. In order to create a holistic approach, this master's thesis focuses on the practice oriented consideration of small and medium-sized companies and their special features in order to show the extent to which innovative technologies can be used by small and medium-sized companies in the clothing industry to achieve competitive advantages. Methodologically, ex pert interviews are conducted for this purpose, which are evaluated using Mayring's qualitative content analysis. The results show that there is an awareness of the Potenzial of innovative technologies, but that this innovation is only used in isolated cases. However, the willingness to adapt innovative technologies and processes is crucial for the competitiveness and competitive success of com panies in the dynamic clothing industry and must therefore be promoted through clear structures within the company.en_US
dc.description.abstractDie Bekleidungsindustrie ist in einem ständigen Wandel. Damit Wettbewerbsvorteile erzielt werden können sind Innovationen unerlässlich. Das zentrale Thema dieser Arbeit stellen die innovativen Technologien dar, die im Kontext ebendieser Unternehmen eingesetzt werden sol len, um Wettbewerbsvorteile zu erzielen und die Innovationsfähigkeiten zu steigern. Aus einer literarischen Sicht werden solche Innovationen bereits in großen Unternehmen eingesetzt, um Wettbewerbsvorteile zu erzielen. Einsatzmöglichkeiten in kleinen und mittelständischen Un ternehmen sind naheliegend, jedoch fehlt die entsprechende Fokussierung in der Literatur. Zur Schaffung einer gesamtheitlichen Betrachtungsweise fokussiert diese Masterarbeit die praxis orientierte Betrachtung von kleinen und mittelständischen Unternehmen und deren Besonder heiten, um aufzuzeigen, inwiefern innovative Technologien von kleinen und mittelständischen Unternehmen in der Bekleidungsindustrie genutzt werden können, um Wettbewerbsvorteile zu erzielen. Methodisch werden hierzu Experteninterviews durchgeführt, die mithilfe der Qualita tiven Inhaltsanalyse nach Mayring ausgewertet werden. Die Ergebnisse verdeutlichen, dass ein Bewusstsein für das Potenzial von innovativen Techno logien vorhanden ist, die Verwendung dieser Innovation allerdings nur vereinzelt stattfindet. Die Bereitschaft zur Adaption innovativer Technologien und Prozesse ist allerdings für die Wettbewerbsfähigkeit und den Wettbewerbserfolg von Unternehmen in der dynamischen Be kleidungsindustrie entscheidend und muss folglich durch klare Strukturen innerhalb des Unter nehmens forciert werden.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYenilikçi teknolojileren_US
dc.subjectRekabet avantajıen_US
dc.subjectSüreç inovasyonuen_US
dc.subjectYapay zekaen_US
dc.subjectInnovative technologiesen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectProcess innovationen_US
dc.subjectArtificial intelligenceen_US
dc.subjectInnovative technologienen_US
dc.subjectWettbewerbsvorteileen_US
dc.subjectProzessinnovationen_US
dc.subjectKünstliche intelligenzen_US
dc.titleAnsätze und potenziale des einsatzes innovativer technologien zur generierung von wettbewerbsvorteilen in der bekleidungsindustrieen_US
dc.title.alternativeApproaches and Potenzials of using innovative technologies to generate competitive advantages in the clothing industryen_US
dc.title.alternativeGiyim endüstrisinde rekabet avantajları üretmek için yenilikçi teknoloji kullanımına yaklaşımlar ve potansiyelleren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.authorID0009-0006-0414-5938en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster