dc.contributor.author | Amirli, Rasat | |
dc.date.accessioned | 2024-03-15T18:55:11Z | |
dc.date.available | 2024-03-15T18:55:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-05-25 | |
dc.identifier.citation | Amirli, Rasat (2022). Ryanair equity valuation. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/844 | |
dc.description.abstract | Based in 1984, Ryanair is one of the largest low-cost airlines in Europe. The
Company had been steadily growing since the deregulation of the aviation industry in Europe
in the late 1990s. The situation with Covid-19 also had a negative impact on the Company's
financial results, and it experienced losses. This work aims to evaluate, find the value of the
Company, and try to explain if the management made correct decisions during the pandemic
to sustain the Company's value. The outcome of this paper can also be linked to how quickly
the airline industry and economy as a whole will recover from the pandemic situation.
Expectation about the traffic flow in the fiscal year 2023 will be around 70% of 2019 traffic,
and the Company will pursue to reduce its expenses. To evaluate the Company through
financial analysis has been conducted. After evaluation, the price per share will be 15.42
EURO, and the recommendation was to sell. Sensitivity analysis revealed that once the
weighted average cost of capital is reduced, the Company may have a more favorable
outcome. The management undertook and continues to undertake correct decisions to sustain
the growth and viability. The valuation can be affected by information disclosure and
uncertainties related COVID-19 outbreak. Key investment risks are disclosed in the
conclusion and risks section | en_US |
dc.description.abstract | 1984 yılında kurulan Ryanair, Avrupa'nın en büyük düşük maliyetli
havayollarından biridir. Şirket, 1990'ların sonlarında Avrupa'da havacılık endüstrisinin
deregülasyonundan bu yana istikrarlı bir şekilde büyüyor. Covid-19 ile ilgili durum Şirket'in
finansal sonuçlarını da olumsuz etkilemiş ve zarar etmiştir. Bu çalışma, Şirket'i
değerlendirmeyi, şirketin değerini bulmayı ve pandemi sırasında yönetimin Şirket değerini
sürdürmek için doğru kararlar alıp almadığını açıklamaya çalışmayı amaçlamaktadır. Bu
makalenin sonucu, havayolu endüstrisinin ve bir bütün olarak ekonominin pandemi
durumundan ne kadar çabuk kurtulacağıyla da bağlantılı olabilir. 2023 mali yılında trafik
akışına ilişkin beklenti 2019 trafiğinin %70'i civarında olacak ve Şirket, giderlerini kısmaya
çalışacaktır. Şirket'in finansal analiz yoluyla değerlendirilmesi yapılmıştır. Değerleme
sonrası hisse başına fiyat 15.42 EURO olacak ve tavsiye hissenin satılması yönündedir.
Duyarlılık analizi, ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti düşürüldüğünde, Şirketin daha olumlu
bir sonuca sahip olabileceğini ortaya koyuyor. Yönetim, büyümeyi ve canlılığı sürdürmek
için doğru kararları almış ve almaya devam etmektedir. Değerleme, bilgilerin
açıklanmasından ve COVID-19 salgınıyla ilgili belirsizliklerden etkilenebilir. Kilit yatırım
riskleri sonuç ve riskler bölümünde açıklanmıştır | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ryanair equity valuation | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Finans Ana Bilim Dalı Koleksiyonu | en_US |