dc.contributor.author | Tekintaş, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2024-03-15T18:54:56Z | |
dc.date.available | 2024-03-15T18:54:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-02-08 | |
dc.identifier.citation | Tekintaş, Büşra (2022). Die interkulturelle kompetenz von Syrischen flüchtlingen in Deutschland : ein modell zum interkulturellen lernen und förderung der interkulturellen kompetenz von migranten. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/842 | |
dc.description.abstract | Die vorliegende Arbeit hat zum Ziel festzustellen, ob und in welchem Maße Migranten
in Deutschland interkulturelle Kompetenz aufweisen und wie die interkulturelle
Kompetenz von Migranten entwickelt bzw. gefördert werden kann. Infolgedessen wurde
ein Modell entworfen, das der interkulturellen Kompetenzentwicklung von Migranten
beitragen soll. Für die Konstruktion des Modells wurde vorerst ein theoretischer Rahmen
erstellt, in dem Konzepte wie Kultur, kulturvergleichende Theorien, Migration,
Interkulturalität, interkulturelle Kompetenz und interkulturelles Lernen dargelegt
wurden. Anschließend wurde eine qualitative Forschung mit syrischen Flüchtlingen
durchgeführt und ein Versuch vorgenommen, Teilkompetenzen der interkulturellen
Kompetenz von Migranten festzustellen. Die Ergebnisse legten dar, dass sich syrische
Flüchtlinge mit hohem Bildungsniveau als überwiegend interkulturell kompetent
aufweisen und fähig sind, interkulturelle Interaktionssituationen bewusst und erfolgreich
zu steuern und zu bewältigen. Auch resultierte das Ergebnis, dass fehlende
Teilkompetenzen kein Hindernis für die Weiterführung von Konversationen mit
fremdkulturellen Individuen bilden. Des Weiteren haben sich Kenntnisse über die
Sprache der Mehrheitskultur als besonders vorteilhaft für interkulturelle
Kommunikationssituationen erwiesen. Unter Berücksichtigung dieser Ergebnisse wurde
im entworfenen Modell der Fokus auf Fremdsprachenerwerb, Kulturbewusstsein und
Interkulturalität gelegt. | en_US |
dc.description.abstract | Mevcut çalışmanın amacı, göçmenlerin kültürlerarası yetkinliğe sahip olup olmadıklarını
tespit edip bu yetkinliği hangi ölçüde ortaya koyduklarını ölçmek ve göçmenlerde bu
yetkinliğin nasıl güçlendirilebileceğini araştırmaktır. Buna istinaden göçmenlerin
kültürlerarası yetkinliğini artırmaya katkı sağlaması amaçlanan bir model geliştirilmiştir.
İlgili modelin oluşturulması için öncelikle teorik bir çerçeve oluşturularak kültür,
karşılaştırmalı kültür kuramları, göç, kültürlerarasılık, kültürlerarası yetkinlik ve
kültürlerarası öğrenme gibi konulara yer verilmiştir. Ardından Suriyeli mültecilerle
ampirik bir çalışma gerçekleştirilerek göçmenlerde kültürlerarası yetkinliğin alt becerileri
tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular, yüksek eğitim düzeyine sahip Suriyeli
mültecilerin ağırlıklı olarak kültürlerarası yetkinlik becerisine sahip olduklarını ve
kültürlerarası etkileşim süreçlerini başarılı ve bilinçli biçimde yönetebildiklerini
göstermiştir. Bunun yanı sıra bazı alt becerilerin eksik olmasının farklı kültürlere mensup
kişilerle iletişimin sürdürülmesini olumsuz etkilemediği sonucuna varılmıştır. Ek olarak,
egemen kültürün dili hakkında bilgi sahibi olmanın kültürlerarası iletişim için bilhassa
faydalı olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar dikkate alınarak geliştirilen model çalışmasında
yabancı dil öğrenimi, kültürel farkındalık ve kültürlerarasılık konularına ağırlık
verilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | deu | en_US |
dc.publisher | Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Interkulturelle kompetenz | en_US |
dc.subject | Migranten | en_US |
dc.subject | Kulturbewusstsein | en_US |
dc.subject | Interkulturelles lernen | en_US |
dc.subject | Syrische flüchtlinge | en_US |
dc.subject | Kültürlerarası yetkinlik | en_US |
dc.subject | Göçmenler | en_US |
dc.subject | Kültürel farkındalık | en_US |
dc.subject | Kültürlerarası öğrenme | en_US |
dc.subject | Suriyeli mülteciler | en_US |
dc.title | Die interkulturelle kompetenz von Syrischen flüchtlingen in Deutschland : ein modell zum interkulturellen lernen und förderung der interkulturellen kompetenz von migranten | en_US |
dc.title.alternative | Almanya'daki Suriyeli mültecilerin kültürlerarası yetkinliği : göçmenlere yönelik kültürlerarası öğrenme ve kültürlerarası yetkinliğin artırılmasına dair bir model çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonu | en_US |