How do European broadcasters frame Türkiye's Syria operations? An analysis of related news in BBC, DW, and France 24.
Künye
Atılgan, Ayşe Humeyra (2022). How do European broadcasters frame Türkiye's Syria operations? An analysis of related news in BBC, DW, and France 24. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
Medyanın yerel, bölgesel veya küresel meselelerde algı inşa etmedeki gücü,
iletişim ve gazeteciliğin yanı sıra çağdaş siyaset ve uluslararası ilişkiler alanlarında uzun
zamandır tartışılmaktadır. Bu çalışma, BBC World, Deutsche Welle ve France24'ün
Türkiye'nin Suriye'deki askeri operasyonları hakkındaki haberlerini inceleyerek
medyanın çerçeveleme etkisine, yani haberleri planlanmış bir şekilde sunma ve
okuyucuyu belirli bir düşünme biçimine sevk etme gücüne bakmaktadır. İlgili literatür
gözden geçirildikten sonra, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı
çalışmada, bu üç yayıncının “Fırat Kalkanı Operasyonu (2016)”, “Zeytin Dalı
Operasyonu (2018)” ve “Barış Pınarı Operasyonu (2019)" konularındaki haberleri
çerçevelemesi vaka çalışması yöntemi ile ele alınmıştır. Araştırmaya bu yayıncılardan
toplam 45 haber metni dahil edilmiş ve veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bu
araştırma burada ele alınan vakaya özgüdür ve herhangi bir genellemeye varma
iddiasında bulunmadan BBC World, Deutsche Welle ve France24’ün bahsi geçen üç
askeri operasyonu hedefleri, amaçları, destekçileri ve muhalifleri ile etkileri bakımından
nasıl çerçevelediğini, okuyucuya nasıl sunduğunu ortaya koymaktadır. The power of media in constructing public interpretations of the domestic, regional, or
global issues has long been discussed in the fields of communication and journalism, as well
as contemporary politics and international relations. This paper looks at the framing effect of
media – that is covering stories in a well-planned particular way offering the audience a
certain way of thinking – by examining the news stories of BBC World, Deutsche Welle, and
France24 on Türkiye’s military operations in Syria. Reviewing relevant literature and using a
combination of qualitative and quantitative research methods, this study employs a case study
of the three European broadcasters’ framing of “Operation Euphrates Shield (2016)",
“Operation Olive Branch (2018)” and "Operation Peace Spring (2019)". Data - a total of 45
news texts – has been collected from the web pages of the three broadcasters and has been
analyzed through content analysis. This research is case-specific and reveals how BBC
World, Deutsche Welle, and France24 framed the three military operations in terms of their
targets, aims, supporters and opponents, and effects, without any claim to make
generalizations on the framing patterns of the broadcasters.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [47]