Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Yelda
dc.date.accessioned2024-03-14T17:48:16Z
dc.date.available2024-03-14T17:48:16Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-01-23
dc.identifier.citationYıldırım, Yelda (2023). Die darstellung des Türken- und Türkeibildes in den jüngsten da - lehrwerken. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/809
dc.description.abstractZwischen Deutschland und der Türkei bestehen vielfältige Beziehungen. Einerseits ist Deutschland der wichtigste Wirtschaftspartner sowie Investor in der Türkei. Zudem bilden die Deutschen die Mehrheit der Touristen in der Türkei. Andererseits bilden über drei Millionen Menschen türkischer Herkunft die größte Gruppe ehemaliger Einwanderer, die heute dauerhaft in Deutschland leben. (Auswärtiges Amt 2022b) Dementsprechend ist zu erwarten, dass Aspekte der türkisch-deutschen Beziehungen zu einem gewissen Grad auch in Lehrwerken repräsentiert werden. Es stellt sich die Frage, welchen Einfluss die Beziehungen zwischen Deutschland und der Türkei auf die Gestaltung der DaF-Lehrwerke haben. Der Ausgangspunkt dieser Masterarbeit ergab sich aus der Intention zu analysieren, inwiefern die Vielfalt des deutschsprachigen Raumes in Bezug auf seine größte Minderheit in Deutschland - die Türkeistämmigen - auch in gängigen Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache widergespiegelt wird. Dementsprechend befasst sich die vorliegende Masterarbeit mit dem Stellenwert des Türken- und Türkeibildes1 in den jüngsten DaF - Lehrwerken, die zwischen den Jahren 2010 und 2022 veröffentlicht wurden. Zudem wird ermittelt, welchen Bezug ihre Darstellung im Hinblick auf die türkisch-deutschen Beziehungen hat. Basierend auf Rösler (2012) wird in dem empirischen Teil dieser Arbeit eine synchrone, beschreibende und interpretative Lehrwerkanalyse und eine empirische Studie auf der Basis der Inhaltsanalyse nach Mayring (2015) durchgeführt. Mit dieser qualitativen Methode wird das gewonnene Datenmaterial analysiert und kategorisiert. Die Ergebnisse zeigen, dass die Darstellung des Türken- und Türkeibildes sich in 6 Themenbereiche einordnen lässt und zudem der Stellenwert in Lehrwerken die türkisch deutschen Beziehungen historisch widerspiegelt.en_US
dc.description.abstractAlmanya ile Türkiye arasındaki ilişkiler çok yönlüdür. Almanya bir yandan Türkiye'nin en önemli ekonomik ortağı ve yatırımcısıdır. Ayrıca, Türkiye'ye gelen turistlerin çoğunluğunu Almanlar oluşturmaktadır. Öte yandan, üç milyondan fazla Türkiye kökenli insan, şu anda Almanya'da kalıcı olarak yaşayan en büyük eski göçmen grubunu oluşturuyor. (Auswärtiges Amt 2022b) Buna bağlı olarak, Türk-Alman ilişkilerinin de ders kitaplarında belirli bir ölçüde temsil edilmesi beklenmelidir. Almanya ve Türkiye arasındaki ilişkilerin DaF ders kitaplarının tasarımı üzerinde nasıl bir etkisi olduğu sorusu akla gelmektedir. Bu yüksek lisans tezinin çıkış noktası, Almanya'daki en büyük azınlık olan Türk kökenlilerle ilgili olarak Almanca konuşulan dünyanın çeşitliliğinin, yabancı dil olarak Almanca için mevcut ders kitaplarına ne ölçüde yansıtıldığını analiz etme niyetiydi. Bu doğrultuda, bu yüksek lisans tezi, 2010 ve 2022 yılları arasında yayınlanan en son DaF ders kitaplarındaki Türk ve Türkiye imajının durumunu ele almaktadır. Ayrıca, bu tasvirlerin Türk-Alman ilişkileriyle nasıl bir ilişkisi olduğu da belirlenecektir. Bu tezin ampirik kısmında Rösler'e (2012) dayanarak eş zamanlı, betimleyici ve yorumlayıcı bir ders kitabı analizi ve Mayring'e (2015) göre içerik analizine dayalı ampirik bir çalışma yapılacaktır. Bu nitel yöntemle, elde edilen veri materyali analiz edilip ardından kategorize edilecektir. Sonuçlar, Türk ve Türkiye imajının tasvirinin 6 temada kategorize edilebileceğini ve ayrıca ders kitaplarındaki durumun Türk-Alman ilişkilerini tarihsel olarak yansıttığını göstermektedir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeutsch als fremdspracheen_US
dc.subjectTürken- und Türkeibilden_US
dc.subjectLehrwerken_US
dc.subjectLehrwerkanalyseen_US
dc.subjectKulturen_US
dc.subjectLandeskundeen_US
dc.subjectYabancı dil olarak Almancaen_US
dc.subjectTürkiye imajıen_US
dc.subjectDers kitabıen_US
dc.subjectDers kitabı analizien_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectBölgesel çalışmalaren_US
dc.titleDie darstellung des Türken- und Türkeibildes in den jüngsten da - lehrwerkenen_US
dc.title.alternativeYabancı dil olarak Almanca için hazırlanan güncel ders kitaplarında Türk ve Türkiye imgesinin sunumuen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimi Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster