Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Hayrullah Can
dc.date.accessioned2024-03-14T17:46:58Z
dc.date.available2024-03-14T17:46:58Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-12-16
dc.identifier.citationÖzcan, Hayrullah Can (2022). The effect of education on economic growth in Turkey. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/807
dc.description.abstractEğitimin ekonomik büyüme üzerinde bir etkisinin olup olmadığı sorusuna Türkiye örneği üzerinden cevap vermeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle eğitimin beşeri sermaye artırıcı etkisi ve bu artışın üretkenlik üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla literatür taraması ve Cobb-Douglas üretim fonksiyonundan türetilen model ile ampirik analiz yapılmıştır. Çeşitli araştırmacılar tarafından beşeri sermayeyi ölçmek için kullanılan ortalama eğitim süresine ek olarak, Birleşmiş Milletler tarafından yayınlanan İnsani Gelişme Endeksi beşeri sermaye ölçüsü olarak alınmıştır. 1990-2019 yılları arasında Türkiye örneğinde İnsani Gelişme Endeksi'nin ortalama eğitim süresine göre istatistiksel olarak daha anlamlı sonuçlar verdiği sonucuna varıldı. Sonuç olarak eğitimin ekonomik büyüme üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu söylenebilir ancak elde edilen bulgulara göre beşeri sermaye ölçümünde kullanılan verilerin tahmin sonuçları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna da varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis thesis aims to answer the question of whether education has an effect on economic growth with the case of Turkey. For this reason, a literature review and empirical analysis with the model derived from the Cobb-Douglas production function in order to determine the human capital-increasing effect of education and the effect of this increase on productivity were made. In addition to the mean years of schooling which is used by various researchers to measure human capital, the Human Development Index published by the United Nations was taken as a measure of human capital. It was found that the Human Development Index gave statistically more significant results compared to the mean years of schooling in the case of Turkey between the years 1990-2019. As a result, it can be said that education has a positive effect on economic growth, however according to the findings it has also been concluded that the data used in the measurement of human capital has a significant effect on the estimation results.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri sermayeen_US
dc.subjectEkonomik büyümeen_US
dc.subjectÜretkenliken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectÜretim fonksiyonuen_US
dc.subjectHuman capitalen_US
dc.subjectEconomic growthen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.subjectProduction functionen_US
dc.titleThe effect of education on economic growth in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Finans Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster