Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Yunus Emre
dc.date.accessioned2024-03-14T14:26:31Z
dc.date.available2024-03-14T14:26:31Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-08-16
dc.identifier.citationKoçak, Yunus Emre (2023). Turkish consumers' intentions towards cryptocurrency investment. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/796
dc.description.abstractTemeli çok daha eskilere dayanmasına rağmen ilk başarılı örneği Bitcoin olan kripto paralar 2008 yılında piyasalara sessiz bir giriş yapmıştır. Blok zinciri teknolojisi sayesinde birçok benzersiz özellikler barındıran kripto paralar kısa sürede yatırımcılar arasında popülarlik kazanarak değerini çok yüksek seviyelere çıkarmıştır. Kripto paraların giderek artan popülaritesi Türkiye’deki yatırımcılar tarafından da karşılık bulmuştur. Piyasaların kripto paralara yoğun ilgisine karşılık, Türkiye’deki yatırımcıları kapsamına alan yeterli sayıda akademik çalışma henüz oluşmamıştır. Dolayısıyla, bu çalışmada Türkiye’de kripto paralara yatırım yapan yatırımcıların, bu davranışlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda söz konusu inceleme için genişletilmiş planlı davranış teorisi çalışmanın araştırma modelini oluşturmuştur. Söz konusu araştırma modeli çerçevesinde oluşturulmuş olan anket, 245 katılımcı tarafından yanıtlanmış, elde edilen bilgiler yapısal eşitlik modellemesi tekniği ile istatistiksel olarak incelenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre tutum, öznel normlar ve algılanan davranışsal kontrol faktörleri Türkiye’deki kripto para yatırımcılarının, kripto paralara yönelik davranış niyetlerini etkileyen önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu çalışmada, kriptoparalarla bağdaştırılan algılanan risk faktörünün yatırımcıların kripto paralara yönelik yatırım yapma niyetlerini etkileyen bir unsur olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractAlthough the origins of cryptocurrencies go back much earlier, the most successful and the most famous example of it, Bitcoin, made a silent entry into the markets in 2008. Thanks to blockchain technology, cryptocurrencies possess unique features that make them attractive to investors, so that price of the cryptocurrencies skyrocketed in a short time. The increasing popularity of cryptocurrencies also found a response from Turkish consumers. However, despite the big interest of Turkish consumers toward cryptocurrencies, only very few number of studies have addressed them. Therefore, this study aims to analyze the intentions of Turkish cryptocurrency investors and the factors influencing these behaviors. Therefore, an extended planned behavior theory generates the research model of this study to analyze the intentions of cryptocurrency investors in Türkiye. The survey developed within this research model has been answered by 245 Turkish cryptocurrency users and the obtained data was statistically analyzed by using the structural equation modeling technique. The results of the study demonstrate that attitudes, subjective norms, and perceived behavioral control factors influence the behavioral intentions of cryptocurrency investors in Türkiye. Additionally, this study asserts that the perceived risk that associated with cryptocurrencies is not a significant factor that affects behavioral intention of Turkish people toward cryptocurrencies.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKripto paralaren_US
dc.subjectBitcoinen_US
dc.subjectBlokzinciren_US
dc.subjectBlockzincir teknolojisien_US
dc.subjectPlanlı davranış teorisien_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectDavranışsal niyeten_US
dc.subjectCryptocurrencyen_US
dc.subjectBlockchainen_US
dc.subjectTheory of planned behavioren_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectBehavioral intentionen_US
dc.titleTurkish consumers' intentions towards cryptocurrency investmenten_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki tüketicileri kripto para yatırımlarına ilişkin niyetlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster