dc.contributor.author | Koçak, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2024-03-14T14:26:31Z | |
dc.date.available | 2024-03-14T14:26:31Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023-08-16 | |
dc.identifier.citation | Koçak, Yunus Emre (2023). Turkish consumers' intentions towards cryptocurrency investment. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12846/796 | |
dc.description.abstract | Temeli çok daha eskilere dayanmasına rağmen ilk başarılı örneği Bitcoin olan
kripto paralar 2008 yılında piyasalara sessiz bir giriş yapmıştır. Blok zinciri teknolojisi
sayesinde birçok benzersiz özellikler barındıran kripto paralar kısa sürede yatırımcılar
arasında popülarlik kazanarak değerini çok yüksek seviyelere çıkarmıştır. Kripto
paraların giderek artan popülaritesi Türkiye’deki yatırımcılar tarafından da karşılık
bulmuştur. Piyasaların kripto paralara yoğun ilgisine karşılık, Türkiye’deki yatırımcıları
kapsamına alan yeterli sayıda akademik çalışma henüz oluşmamıştır. Dolayısıyla, bu
çalışmada Türkiye’de kripto paralara yatırım yapan yatırımcıların, bu davranışlarını
etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda söz konusu inceleme için
genişletilmiş planlı davranış teorisi çalışmanın araştırma modelini oluşturmuştur. Söz
konusu araştırma modeli çerçevesinde oluşturulmuş olan anket, 245 katılımcı tarafından
yanıtlanmış, elde edilen bilgiler yapısal eşitlik modellemesi tekniği ile istatistiksel olarak
incelenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre tutum, öznel normlar ve algılanan davranışsal
kontrol faktörleri Türkiye’deki kripto para yatırımcılarının, kripto paralara yönelik
davranış niyetlerini etkileyen önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu
çalışmada, kriptoparalarla bağdaştırılan algılanan risk faktörünün yatırımcıların kripto
paralara yönelik yatırım yapma niyetlerini etkileyen bir unsur olmadığı bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Although the origins of cryptocurrencies go back much earlier, the most
successful and the most famous example of it, Bitcoin, made a silent entry into the
markets in 2008. Thanks to blockchain technology, cryptocurrencies possess unique
features that make them attractive to investors, so that price of the cryptocurrencies
skyrocketed in a short time. The increasing popularity of cryptocurrencies also found a
response from Turkish consumers. However, despite the big interest of Turkish
consumers toward cryptocurrencies, only very few number of studies have addressed
them. Therefore, this study aims to analyze the intentions of Turkish cryptocurrency
investors and the factors influencing these behaviors. Therefore, an extended planned
behavior theory generates the research model of this study to analyze the intentions of
cryptocurrency investors in Türkiye. The survey developed within this research model
has been answered by 245 Turkish cryptocurrency users and the obtained data was
statistically analyzed by using the structural equation modeling technique. The results of
the study demonstrate that attitudes, subjective norms, and perceived behavioral control
factors influence the behavioral intentions of cryptocurrency investors in Türkiye.
Additionally, this study asserts that the perceived risk that associated with
cryptocurrencies is not a significant factor that affects behavioral intention of Turkish
people toward cryptocurrencies. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kripto paralar | en_US |
dc.subject | Bitcoin | en_US |
dc.subject | Blokzincir | en_US |
dc.subject | Blockzincir teknolojisi | en_US |
dc.subject | Planlı davranış teorisi | en_US |
dc.subject | Tüketici davranışı | en_US |
dc.subject | Davranışsal niyet | en_US |
dc.subject | Cryptocurrency | en_US |
dc.subject | Blockchain | en_US |
dc.subject | Theory of planned behavior | en_US |
dc.subject | Consumer behavior | en_US |
dc.subject | Behavioral intention | en_US |
dc.title | Turkish consumers' intentions towards cryptocurrency investment | en_US |
dc.title.alternative | Türkiye'deki tüketicileri kripto para yatırımlarına ilişkin niyetleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.department | TAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı Koleksiyonu | en_US |