Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Melek-Gülkuş
dc.date.accessioned2024-03-13T19:13:29Z
dc.date.available2024-03-13T19:13:29Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-10-18
dc.identifier.citationYıldırım, Melek-Gülkuş (2023). Die entwicklung einer bikulturellen identität – eine forschung an türkischstämmigen studierenden in Deutschland. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/783
dc.description.abstractThis master's thesis focuses on the impact of the elements of Positive Psychology and the influence of bicultural spaces and places on bicultural identity. Specifically, it examines the perception and consolidation of bicultural identity through a qualitative data analysis of interviews with bicultural German-Turkish students. The focus is on (i) identifying identity-influencing elements of Positive Psychology and (ii) determining the relevance of bicultural spaces and places in relation to identity perception and consolidation. This work shows that the elements of Positive Psychology, especially the use of one's strengths and resources, e.g. the mediator function between both cultures (bridging function), can be considered as an effective tool for a better awareness and consolidation of bicultural identity. Moreover, the importance and conducive effect of bicultural places and spaces on the well-being and identity negotiation of the interviewee bicultural students was also demonstrated. Consequently, these spaces could favor the consolidation process of bicultural identities.en_US
dc.description.abstractBu yüksek lisans tezi, Pozitif Psikoloji unsurlarının ve iki kültürlü mekanların ve yerlerin iki kültürlü kimlik üzerindeki etkisini ele almaktadır. Spesifik olarak, iki kültürlü kimliğin algılanması ve pekiştirilmesi, iki kültürlü Alman-Türk öğrencilerle yapılan görüşmelerin nitel veri analizi yoluyla incelenmektedir. Çalışmanın odak noktası (i) Pozitif Psikolojinin kimliği etkileyen unsurlarının belirlenmesi ve (ii) iki kültürlü mekân ve yerlerin kimlik algısı ve pekiştirilmesi ile ilişkisinin tespit edilmesidir. Bu çalışma, Pozitif Psikoloji unsurlarının, özellikle de kişinin kendi güçlü yönlerini ve kaynaklarını kullanmasının, örneğin her iki kültür arasındaki arabuluculuk işlevinin (köprü işlevi), iki kültürlü kimliğin daha iyi algılanması ve pekiştirilmesi için etkili bir araç olarak görülebileceğini göstermektedir. Ayrıca, iki kültürlü mekanların ve alanların, görüşülen iki kültürlü öğrencilerin refahı ve kimlik müzakereleri üzerindeki önemi ve faydalı etkisi de ortaya konmuştur. Sonuç olarak, bu mekânlar iki kültürlü kimliklerin pekiştirilmesi sürecini destekleyebiliren_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİki kültürlü kimliken_US
dc.subjectİki kültürlü kimlik entegrasyonu (BII)en_US
dc.subjectİki kültürlü mekânlar ve yerleren_US
dc.subjectThirdspacesen_US
dc.subjectPozitif psikolojien_US
dc.subjectBicultural identityen_US
dc.subjectBicultural identity integration (BII)en_US
dc.subjectBicultural spaces and placesen_US
dc.subjectThirdspacesen_US
dc.subjectPositive psychologyen_US
dc.titleDie entwicklung einer bikulturellen identität – eine forschung an türkischstämmigen studierenden in deutschlanden_US
dc.title.alternativeThe development of a bicultural identity - a research on students of Turkish origin in Germnayen_US
dc.title.alternativeİki kültürlü kimliğin oluşumu - Almanya'daki Türk kökenli öğrenciler üzerine bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster