Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlkılıç, Süreyya
dc.date.accessioned2021-03-15T07:31:28Z
dc.date.available2021-03-15T07:31:28Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationİlkılıç, Süreyya (2020). Yıkım Edebiyatı Örneği Olarak Wolfgang Borchert’in Kısa Öyküsü: Mutfak Saati. 5th International Scientific Research Congress (1-2 Eylül 2020). İstanbul. S. 524-528.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/551
dc.description.abstractWolfgang Borchert (1921 – Hamburg; 1947 – Basel), İkinci Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıkan ‘Yıkım Edebiyatı’nın en önemli temsilcilerindendir. Ailenin tek çocuğu olarak dünyaya gelen Borchert’in 26 yıllık kısa hayatında özellikle savaş ve hastalıklar belirleyici olmuştur. Edebi çalışmaları genç yaşlarda başlayan Borchert, kısa hikâye, şiir ve tiyatro tarzında eserler vermiştir. Yazarın çok genç yaşta yaşama veda etmesi nedeniyle sınırlı sayıda kaleme aldığı eserler, Yıkım Edebiyatı adıyla anılan Almanca ‘Trümmerliteratur’un en önemli eserleri olarak sayılmaktadırlar. İkinci Dünya Savaşı sonrasında başlayarak 1950’li yıllara kadar süren Yıkım Edebiyatı, adından da anlaşılacağı gibi savaşın neden olduğu tahribat ve yıkımı konu almaktadır. Ancak yıkım sözcüğü ile kastedilen sadece bina, yol ve çevrenin yıkımı değil, savaşın beraberinde getirdiği tahribat neticesinde insanların hem bedensel hem de ruhsal bakımdan yaşadığı sıkıntı ve sorunlardır. Borchert’in en önemli eserlerinden olan An diesem Dienstag – Bu Salı, Dışarıda Kapının Önünde – Draußen vor der Tür, Ekmek - Das Brot, Die Küchenuhr – Mutfak saati eserlerinde savaşın acımasız yönü ve insanlar üzerindeki etkileri konu edilmektedir. Yıkım Edebiyatı’nın en tanınmış eserlerinden olan Mutfak saati, savaşta atılan bomba sonrasında ailesini ve evini kaybeden genç adamı anlatmaktadır. Eserin başlığında yer alan ve eserin ana motifi olan mutfak saati, bombardıman sonrası ana kahramanın elinde kalan tek eşyadır. Bombanın atıldığı anda durmuş olan mutfak saati, sembolik olarak bombanın atıldığı an itibarıyla her şeyin durduğunu ve artık hiçbir şeyin eskisi gibi işlemeyeceğini sembolize etmesinin yanında, başkahramanın hatıraları için önemli yer teşkil etmektedir. Bu bağlamda günlük yaşantıda sıradan ve önemsiz görünen olayların, artık yaşanamayacak duruma gelindiğinde ne kadar önemli ve değerli olduklarına vurgu yapılmaktadır. Eserde yerin ve karakterlerin belirsiz olması, savaşın her yerde ve herkes için yıkıcı olduğuna dikkat çekmektedir. Bu çalışmada Wolfgang Borchert’in ‘Die Küchenuhr’ ‘Mutfak Saati’ adlı eseri, Yıkım Edebiyatı çerçevesinde insanların üzerinde bıraktığı etkiler göz önüne alınarak incelenecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman Edebiyatıen_US
dc.subjectYıkım Edebiyatıen_US
dc.subjectDie Küchenuhr – Mutfak Saatien_US
dc.subjectWolfgang Borcherten_US
dc.titleYıkım edebiyatı örneği olarak Wolfgang Borchert’in kısa öyküsü: Mutfak Saatien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal5th International Scientific Research Congress (IBAD-2020)en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1856-5272en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorİlkılıç, Süreyya


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster