Türkiye'de genç izleyiciler, youtube kültürü ve hayran kavramı
Young audıences, youtube culture and fandom concept in Turkey
Künye
Kesici, İ. (2022).Türkiye'de genç izleyiciler, youtube kültürü ve hayran kavramı. EKEV Akademi Dergisi, (91), 109-125.Özet
Günümüzde dijital teknolojiler ile gelişen dijital kültürlerin oluşumunu ve gündelik hayattaki yerini kavrayabilmek adına iletişim teknolojilerine izleyici ve kullanıcı perspektifinden yaklaşmak gerekir. Bu sebeple bu çalışmada genç izleyiciler kapsamında YouTuber’lara duyulan ilgi ve hayranlık analiz edilmiştir. Araştırma yöntemi olarak niteliksel yöntem tercih edilmiş ve 10-14 yaşları arasında toplamda 12 kişi ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular arasında YouTuber hayranlığında en fazla öne çıkan kavramların ünlü olma, samimiyet, kurgusal içerikler, çocuksuluk ve erişim olduğu saptanmıştır. Katılımcıların, belirtilen kavramları dijital kültüre uygun olarak tekrar tanımladığı gözlemlenmiştir. Dijital hayran kültürü, geçmişteki eğilimlerden beslenen fakat kendisine içkin kavramlarıyla yeni bir kültür oluşturmuştur. Today, in order to understand the formation of digital cultures developing with digital technologies and
their place in daily life, it is necessary to approach communication technologies from the perspective of the
audience and the user. For this reason, in this study, the interest and fandom for YouTubers within the scope of
young viewers has been analyzed. The qualitative method was preferred as the research method and in-depth
interviews were conducted with a total of 12 people between the ages of 10-14. Among the findings obtained in
the study, it was determined that the most prominent concepts in YouTuber fandom were being famous, sincerity,
fictional content, childishness and access. It was observed that the participants redefined the specified concepts
in accordance with the digital culture. The digital fan culture has created a new culture that feeds on past trends
but with its inherent concepts.