Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıkaya, Büşra Fadim
dc.date.accessioned2024-04-04T18:03:24Z
dc.date.available2024-04-04T18:03:24Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationSarıkaya, Büşra F. (2023). Sarmal gazetecilik nedir, iletişim süreçlerini nasıl etkiler?. Turkish Radio and Television Corporation, 8 (17), 448-471. TRT Akademi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1026
dc.description.abstract21.yy’ın belki de en önemli özelliklerinden biri, teknolojik gelişmelerin hızla meydana gelmesi ve zaman ve mekân algısının bu hız sonucunda tamamen değişmesiyle açıklanabilmektedir. Özellikle 2010 yılı ve sonrasında inşa edilen sosyal medya platformları mekân algısını yeniden inşa ederken, zaman farkını da ortadan kaldırmış, iki kıta arasında iletişime geçmek isteyen insanları birbirine yakınlaştırmıştır. Bunun gibi teknolojik gelişmeler, insanoğlunun sosyalleşme pratiklerini değişime uğrattığı gibi, gerçeklik algısını da yeniden inşa etmesine yol açmıştır. Baudrillard’ın bahsettiği hiper gerçekliğin günümüzde vücut bulduğunu, sanal ortamlarda inşa edilen hayatlardan gözlemlenmek mümkündür. Tasarlanan uygulamalar ve hatta oyunlarda kişilik üreten bireyler, kendilerini görmek istedikleri gibi yeniden inşa ederken, gerçek üstü bir gerçeklik tasarlamaktadır. Tasarlanan bu yeni kimlikler gelişen uygulamalar sayesinde her geçen gün farklılaştırılabilirken, daha gerçekçi olabilmektedir. Teknolojik gelişmeler sonucunda dönüşen ve değişen uygulamalar ise, kullanıcıları kendilerini yeniden inşa etmelerine olanak sağlarken, toplumun algılarının değişmesine de sebep olmaktadır. Özellikle güzellik anlayışının geliştirilen çeşitli uygulamalar sebebiyle değiştiğini, hatta bir dönem herkes birbirine benzemeye başladığı bile gözlemlenmiştir. Çeşitli filtreler sayesinde uygulamayı tasarlayan şirketler tarafından dayatılan güzellik algısı, kısa sürede sosyal medya kullanıcılarınca kullanılmış, bir dönem güzellik uzmanlarının ciddi anlamda hasta sayısının artmasına yol açmıştır. Nitekim günümüzde de sanal ortamdaki toplumlar tarafından kabul edilen “güzellik” anlayışının, bu tür filtrelerce belirlendiği anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTRT Akademien_US
dc.relation.isversionof10.37679/trta.1245266en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSarmal gazetecilik nedir, iletişim süreçlerini nasıl etkiler?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Radio and Television Corporationen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9492-749en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage448en_US
dc.identifier.endpage471en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster