Yazar "TAÜ, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Yabancı Diller Yüksekokulu" için listeleme
-
2000-2023 yılları arası haber çevirisi alanında Türkiye’de yayınlanan bilimsel çalışmalar üzerine bir inceleme
Koçlu, Sema (2023)Dünya küreselleştikçe haber alımı da hızlanmıştır. Haber çevirisi, dünya genelinde anında haberlere erişim sağlamamızda önemlidir. Ancak, bazı medya-iletişimciler ve haber çevirmenlerince haber çevirisinin varlığı tam ... -
Akademik çeviri eğitiminde haber çevirisi: Müfredat incelemesi
Koçlu, Sema (2021)Haber çevirisi, küresel bilgi alışverişinin çok önem kazandığı günümüzde haber üretiminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu alanda gerçekleştirilen çalışmalar çevirilerin çoğunlukla çeviri alanından mezun olmayan kişiler ... -
Etkili iletişim : anlatabilmek ve anlayabilmek
Uzuntaş, Aysel (Kastamonu Üniversitesi, 2013)Etkili İletişim, problem çözme, çatışmaları yönetme gibi yetilerin yanı sıra kendini ifade edebilmek, anlatabilmek ve karşısındaki anlayabilmek gibi yetileri de kapsamakta ve öğretmen yeterlikleri arasında bulunmaktadır. ... -
Haber Çevirileri - Medya-İletişim ve Çeviribilim Kuramları Işığında
Koçlu, Sema (Nobel Akademik Yayıncılık, 2023)Teknolojinin hızla yol kat etmesi küreselleşmeyi beraberinde getirerek dünyadaki gelişmelerden haberdar olabilmeyi ön plana çıkarmıştır. Haber ajansları ve uluslararası medya kuruluşları (çok dilli kanallar) bu noktada ... -
Is a language teacher s professional identity affected by his her personal self
Karadağlı Dirik, İlknur (2016)It is a known fact that teachers’ professional identity is affected by a number of factors. Among these are their personal selves and how they view their environment. With this in mind, the purpose of the present case ... -
Leseförderung durch integriertes lesen und schreiben am beispiel der Deutschlehrerausbildung in der Türkei
Heppınar, Gülay; Uzuntaş, Aysel (De Gruyter, 2017)Die Lesekompetenz stellt eine grundlegende Voraussetzung sowohl für den Erfolg im Studium als auch für den Erfolg im zukünftigen Lehrerberuf der Studierenden der fremdsprachlichen Deutschlehreraubildung in der Türkei dar ... -
Master students’ voices about post-method pedagogy
Baytur, Burçin (Innovational Research in ELT, 2020)Post method pedagogy can be regarded as a good way to deal with the lacks experienced by the usage of traditional methods. It compels us to restructure our view of language teaching both in pedagogical and ideological ... -
The reasons behind English language instructors’ quitting their MA studies
Karadağlı Dirik, İlknur (2018)The aim of the study was to gain insight into the English language teachers who quitted their MA studies through one research question that asked the reasons that led the teachers to quit their MA. Three English ... -
Thomas Brussig Helden wie wir: Die humoristische Inszenierung der erinnerung als postmoderne erzählstrategie
Jorkowski Berberoğlu, Esra (2022)In dieser Studie wird die Beantwortung der Frage, welche Wirkung und Zielsetzung die humorvolle Inszenierung als Erzählstrategie in der deutschen Wendeliteratur der 1990er Jahre bezweckt. Dazu wird die Verarbeitung von ... -
Türk-Alman çalışmaları serisi 1 - Sosyal Bilimler makaleleri
Topbaş, Pamuk Nursen; Hertsch, Max Florian (Nobel Akademik Yayıncılık, 2020)Türkiye ve Almanya'nın tarihin farklı dönemlerinde kesişen yolları, iki ülke arasında güçlü ve özel bir ilişkinin gelişmesine imkân sağlamıştır. İkili ilişkilerin siyasi, ekonomik ve askerî boyutlarına 60'lı yılların ... -
Verstehen im interkulturellen kontext am beispiel des Frankfurter reiseberichts des Türkischen schriftstellers Ahmet Haşim
Uzuntaş, Aysel (Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt, 2012)In dem Aufsatz geht es um Verstehen im interkulturellen Kontext am Beispiel des Frankfurter Reiseberichts von Ahmet Haşim, in dem er seine Erlebnisse, Eindrücke und Begegnungen, während eines Sanatorium-aufenthalts in ...