Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Soytaş, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Aşırı hava koşulları ve talep : Türkiye klima pazarı üzerine ampirik bir çalışma
    (2024) Soytaş, Mehmet Ali; Durak Uşar, Damla
    Aşırı hava koşulları hem işletmeleri hem de tüketicileri önemli şekillerde etkileyebilir. Firmalar, üretim ve operasyonlardaki değişiklik ve kesintilerden etkilenebileceği gibi, tüketicilerin çeşitli mal ve hizmetlere olan talebinin aşırı hava koşulları nedeniyle değişmesi nedeniyle talep tepkisinden de etkilenebilir. Bu çalışmada Türkiye klima pazarı için aşırı sıcaklıklar ile klima talebi arasındaki karşılıklı bağımlılığın varlığı araştırılmaktadır. Türkiye'de klimalara olan talep hem demografik faktörler hem de kişi başına düşen GSYİH' deki hızlı artış nedeniyle son yıllarda artmaktadır. Ancak, büyümenin hızı tekdüze olmayıp, Türkiye'nin farklı bölgelerindeki farklı iklim ve sosyoekonomik koşulların varlığı nedeniyle büyük farklılıklar göstermektedir. Şehir düzeyindeki iklimsel ve sosyoekonomik farklılıkların yanı sıra zaman ve kesitsel farklılıkları da hesaba katmak için, dinamik bir sabit etki (DFE) modeli tahmin edilmiş ve aşırı hava koşullarının klima talebi üzerindeki kısa ve uzun vadeli etkilerini belirlemek için eş bütünleşme çerçevesi kullanılmıştır. Aşırı sıcak hava nedeniyle tüketici talebinin önemli ölçüde arttığı uzun vadeli denge etkisine dair güçlü kanıtlar bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Sustainability outcomes in multi-tier supply chains: an empirical study of Turkish manufacturing firms
    (Taylor & Francis, 2022) Uşar, Damla Durak; Soytaş, Mehmet Ali
    To formulate multi-tier supply chain management strategies with global impact, understanding the roles of various supply chain partners in disseminating sustainability along the supply chain is crucial. We analyze the influence of different supply chain positions on sustainability and financial outcomes of Turkish manufacturing companies listed in Istanbul Stock Exchange (BIST). We propose a sustainability measure, and rank firms according to their sustainability practices in relation to their financial outcomes using data envelopment analysis (DEA). We estimate Seemingly Unrelated Regression (SUR) equations to control for the common financial shocks that can affect sustainability and financial outcomes simultaneously. Our analysis reveals that first-tier and sub-supplier (second-tier and lower-tiers) firms' financial performance is substantially better compared to Original Equipment Manufacturer (OEM) firms while their sustainability outcomes stay behind. We find that this latter effect is more profound for first-tier firms. Although the supplier firms generally comply with the OEM's product standards, our results show that they are not aligned with the OEM in terms of the environmental and social impact of their operations. Given the crucial role of first-tier suppliers in sustainability dissemination along the supply chain, policies should be formulated in this industry amid these characteristics of the sustainability dissemination.

| Türk-Alman Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Türk-Alman Üniversitesi, Beykoz, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim