Yazar "Soysal, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Elektrikli araçlar için dinamik gezgin satıcı problemi üzerine bir çalışma(Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 2022) Yavrucu, Erencan; Ünal, Volkan; Soysal, Mehmet; Çimen, MustafaElektrikli araçlar, konvansiyonel araçlara oranla çevreye daha az zarar vermelerinden dolayı son yıllarda özellikle şehir içinde lojistik operasyonlarda sıklıkla kullanılmaya başlamıştır. Hem araç teknolojilerindeki gelişim hem de bilgi teknolojilerindeki ilerleme sayesinde araçlardan anlık olarak elde edilen veriler, araç rotalaması yapılırken daha verimli ve daha az maliyetli dağıtım rotalarının oluşumuna temel oluşturmuştur. Bu çalışmada elektrikli araçlar için Gezgin Satıcı Problemi, seyahat esnasında araç hızlarının dinamik olarak değişebildiği varsayımıyla ele alınmış, bu problem için bir Dinamik Programlama modeli geliştirilmiştir. Aracın enerji tüketimi; boş araç ağırlığı, yol durumu, çekiş gücü, sürücü deneyimi gibi unsurlardan oluşan bir enerji tüketim fonksiyonu ile detaylı olarak modele dahil edilmiştir. Büyük ölçekli problemlerin çözümü için bir Kısıtlı Dinamik Programlama – Bağlantı Eleme Yaklaşımı algoritması önerilmiş, önerilen algoritma literatürde sıkça çalışılan 90 problem üzerinde uygulanmış ve bu problemlerin 51 tanesinde önerilen algoritmanın Kısıtlı Dinamik Programlama algoritmasından daha iyi sonuçlar ürettiği gözlenmiştir.Öğe Heterojen müşteri segmentleri ve talep belirsizliği varsayımlarıyla ağ tasarımı problem için bir model önerisi(3. Sektör Sosyal Ekonomik Dergisi, 2023) Yavrucu, Erencan; Kazanç, Hande Cansın; Soysal, MehmetTalep belirsizliği varsayımı altında aralarında yatay iş birliği bulunan üst düzey müşteriler, orta düzey müşteriler ve temel düzey müşteriler şeklinde heterojen müşteri segmentlerine sahip, dağıtım kanalı seçimi, dağıtım planlaması, envanter, aktarma ve atama kararlarını içeren ağ tasarımı problemine yönelik bir doğrusal tam sayılı programlama modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen matematiksel modelin sunulmasının ardından, ele alınan ağ tasarımı problemi genel amaçlı bir çözücü kullanılarak bir örnek olay ve bu örnek olaydan türetilen farklı senaryolar için çözülmüştür. Ardından, örnek olay çözümü ve senaryo çözümlerine yönelik nümerik analizler yapılmış, modelin işlevselliği gösterilmiş ve belirlenen temel performans kriterleri üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Nümerik analizler sonucunda, benzer karar süreçlerini içeren durumlarla karşılaşan karar vericiler için müşteri segmentasyonu ve yatay iş birliğinin önemi ortaya koyulmuştur. Üst düzey müşteriler arasında ve üst düzey müşterilerden orta düzey müşterilere ürün aktarımı seçeneğinin bulunmamasının toplam maliyeti yükselttiği görülmüştür. Bu sebeple, tedarik zinciri elemanları arasında kurulan yatay iş birliklerinin toplam ağ maliyetinde iyileşme sağladığı söylenebilmektedir.Öğe Modeling a closed-loop inventory routing problem for returnable transport items under horizontal logistics collaborations and dynamic demand structure(Taylor & Francis Ltd, 2024) Yavrucu, Erencan; Soysal, Mehmet; Sel, Cagri; Cimen, Mustafa; Hamzadayi, AlperThis paper addresses a closed-loop inventory routing problem with multiple suppliers, products, and periods under horizontal collaboration assumptions. Our problem encompasses various decision aspects, including routing, inventory management, product delivery, returnable transport item collection and cleaning. We analyze various logistics collaboration scenarios. The effects of demand dynamicity are also assessed. The problem has been mathematically defined as a Mixed Integer Linear Programming model. A rolling horizon approach and a hybrid heuristic algorithm are proposed for instances that exceed the computational requirements of solving the exact MILP model. The applicability and potential benefits of the MILP model and the proposed solution methodologies are demonstrated through a base case and additional numerical analyses on larger-sized instances and networks. The results show that supplier collaboration significantly reduces routing costs, while customer collaboration reduces inventory costs. Numerical comparisons reveal that the proposed algorithms outperform the MILP model for large-scale problem instances.