Yazar "Oktay, Sadiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gamification as a promising strategy for sustainable businesses(2022) Ünlü, Sevgi Batuk; Zehir, Melike; Oktay, SadiyeOyunlaştırma umut verici özellikleri nedeniyle çeşitli disiplinler tarafından giderek daha fazla kabul edilmekte ve uygulanmaktadır. Sürüdürülebilir işletmeler için strateji olarak uygulanabilme potansiyeline sahiptir. Bu çalışma öncelikle oyunlaştırmanın kavramsal çerçevesi ile birlikte oyunlaştırmanın dinamik ve bileşenlerini sunmaktadır. İkinci olarak, çalışma oyunlaştırmanın sürdürülebilir işletmeler ve organizasyonlardaki kullanım alanlarını belirtmektedir. Analizler hem akademik çalışmaları hem de gerçek yaşamdaki uygulamaları kapsamaktadır. Web of Science veritabanında 2012-2022 yılları arasında yayınlanan çalışmaların verileri kullanılarak bibliometrik analiz ve haritalama yapılmıştır. Öncü sektörel örnekler de incelenmiştir. İncelenen çalışmalar ve vakalar oyunlaştırmanın sürdürülebilir işletme ve organizasyonlar için faydalarıyla birlikte potansiyel kullanım alanlarını da vurgulamaktadır. Çalışmamızın güncel literatüre 3 önemli katkısı bulunmaktadır. İlk olarak, bu çalışma akademik çalışmalar ve güncel uygulamalardan elde edilen bulguları kapsamaktadır. İkinci olarak oyunlaştırma literatürüne dair güncel istatistikleri sunmaktadır. Üçüncü olarak da diğer çalışmalardan farklı olarak oyunlaştırma tekniklerinin sürdürülebilir işletmeler ve organizasyonlarda etkili kullanımına odaklanmıştır.Öğe SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLİK (SMMM) FİRMALARININ POTANSİYEL BİR MÜŞTERİ KABULÜNDE ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİ (AHP) YÖNTEMİNİN KULLANIMI(Kocaeli Üniversitesi, 2019) Demirhan, Ayşe; Oktay, Sadiye; Atasoy, TolgaÇok kriterli karar problemlerinin çözümünde kullanılan yöntemlerden biri olan Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi, nitel ve nicel kriterleri göz önünde bulundurarak en uygun seçimi yapmayı hedefler. Bu alanlardan biri de muhasebe meslek uygulamalarıdır. Söz konusu uygulamalardan biri olan serbest muhasebeci mali müşavirlikte (SMMM), karşılaşılan en önemli kararlardan biri hizmet verilecek müşteri firmanın seçimidir. Bu çalışmada, AHP yöntemi kullanılarak serbest muhasebeci mali müşavirlerin müşteri seçim kriterlerinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu hedefe uygun olarak, 16 adet muhasebe firmasındaki üst düzey yöneticilerle yapılan yüz yüze mülakat sonucunda elde edilen değişkenlere göre, kriterlerin ağırlıkları AHP yöntemiyle tespit edilmiş ve değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin AHP yöntemi ile yapılan analizi sonucunda müşteri işletmelerin seçiminde daha çok firmaların finansal özelliklerine ait kriterlerin öncelikli olarak öne çıktığı görülmüştür. Göz önüne alınan kriterler açısından 4 aday işletmeden, en uygun adayın 1. aday olduğu da tespit edilmiştir.