Yazar "Lammer, Lena Marianne" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eine empirische untersuchung der kontakthypothese am beispiel der Türkisch-Deutschen biografiegespräche Konstanz(Türk-Alman Üniversitesi, 2019) Lammer, Lena Marianne; Struck, ErnstBu bilimsel çalışma, kültürel açıdan farklı toplumları birbirine bağlama ve insanları birbirine yaklaştırma potansiyeli taşıyan kültürlerarası buluşmaları içeren projeleri analiz etmeye çalışmıştır. Burada araştırma konusu belirli etnik gruplar arası bir temas ortamıdır: Konstanz'daki Türk-Alman biyografi sohbetleri. Araştırma etkinliği sırasında, gruplar arası temasın giderek artan olumlu etkilerini gösteren temas hipotezi (aslen Allport tarafından geliştirilen) sohbet toplantılarına uygulanmıştır. İlk olarak, kültürlerarası buluşmalar içerisinde ideal temas için ana maddelerin yerine getirilip getirilmediği ve getirildiyse de ne ölçüde getirildiği araştırılmıştır. Ayrıca, ikinci bir araştırma sorusu da sohbetlerin bir sonucu olarak meydana gelen temasın belirli etkilerini ele almıştır. Hem Türk hem de Alman katılımcılarla yapılan on adet yarı yapılandırılmış görüşme, deneysel araştırmanın ana verilerini oluşturmuştur. Bu nedenle, altı adet bireysel ve iki adet ikili görüşmede, katılımcılar kişisel deneyimlerinin ve algılarının yanı sıra etnik gruplar arası temas durumu esnasında aldıkları dersler hakkında da görüşlerini bildirmişlerdir. Araştırma analizinde, temasın görüşmeciler üzerindeki etkisinin, tam olarak belirlenmiş ideal koşullar altında en önemli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle, grup dışı üyelere yönelik tutum değişikliği süreçleri en olumlu şekilde dikkat çekmiştir. Buna karşılık, katılımcılar kültürlerarası buluşma ortamlarında ideal temas için sınırlı şekilde ana hatları belirlediklerinde, temas durumunun olumlu etkisinin daha az olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, olumsuz anlamda genelleştirici önyargıların göreceleştirmesi ve nihai olarak değiştirilmesi daha az belirgin olmuştur. Ancak, tüm katılımcılar, diğer etnik grubun bireyleriyle etkileşimleri esnasında genel duygusal tutumun yanı sıra çeşitli davranışsal seviyeleri değiştiren bazı olumlu öğrenme süreçlerinden bahsetmişlerdir. Bu nedenle, bu araştırmada, temas hipotezine ilişkin araştırmanın mevcut durumunun, ideal temas için durumsal koşulların gerçekten de gruplar arası temas durumlarının yardımcı unsurları olduğunu ancak önyargıyı azaltmak için pek de gerekli olmadıklarını doğrulamak olduğu sonucuna varılmıştır. Neticede, Türk-Alman biyografi sohbetleri, etnik gruplar arasında ısrarlı ve dolayısıyla da etkili bir buluşma ortamı oluşturmuştur ve bu da önyargılı düşünceleri tamamen azaltmıştır. Bu nedenle, proje kavramının diğer gruplar arası kümelenmeler üzerinde genişletilmesine gelecekte önem verilmelidir.











