Yazar "Garski, Lydia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Deutsch (Sprachig)e spuren in Istanbul erinnerungsorte als gegenstand kulturbezogenen lernens für Türkische daf-lernende(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Garski, LydiaBu t?z, bölg?s?l çalışmaların v? öz?llikl? tarihi konuların Türkiy?'d? yaban?ı dil olarak Alman?a öğr?n?nl?r için nasıl daha ?anlı v? somut hal? g?tiril?bil???ği sorusunu ?l? almaktadır. Bu amaçla Pi?rr? Nora (1998) tarafından g?liştiril?n anma y?rl?ri kavramına atıfta bulunuyorum. Bu doğrultuda çalışmanın ilk aşaması, İstanbul'daki anma y?rl?rinin tarih bilimind?n har?k?tl? lit?ratür taramasına dayalı olarak t?spit ?dilm?si v? bunların sınıf ortamında nasıl tanıtılıp uygulanabil???ğinin tartışılması olmuştur. Linguistic landscapes kavramı anlamında öğr?n?nl?ri motiv? ?tm?k için büyük bir potansiy?l? sahip olduğu düşünül?n Alman?a konuşulmayan ortamlarda Alman?a dilinin görünürlüğün? öz?l dikkat göst?rildi. İkin?i bir adımda, iki grup tarafından nasıl karşılandıklarını araştırmak için h?m yaban?ı dil olarak alman?a öğr?n?il?r h?m d? yaban?ı dil olarak alman?a öğr?tm?nl?ri il? anma y?rl?ri ziyar?t ?dildi. Görüşm? için ağırlıklı olarak açık uçlu sorulardan oluşan bir ank?t kullanıldı. Mayring'? (2015) gör? nitel iç?rik analizi kullanılarak bunlar daha sonra analiz ?dilmiş v? kat?goril?r oluşturulmuştur. Sonuçlar, dil v? kültür?l ?dinim? yön?lik bu yaklaşımın h?r iki grup tarafından da olumlu karşılandığını göst?rm?kt?dir. B?kl?ndiği gibi, h?d?f dili alman?ayı kişinin k?ndi tanıdık ortamında görm?si öz?llikl? motiv? ?di?i bir unsur olarak b?lirtilmiştir. Bu aynı zamanda Almanya il? Türkiy? ya da Alman il? Osmanlı İmparatorlukları arasındaki yoğun ilişkil?rin tarihs?lliği konusunda bir farkındalık oluşmasına yol açtı v? bu da Alman?ayı Türk öğr?n?nl?r arasında öz?l bir statüy? kavuşturuyor. Ayrı?a, bu yönt?m tanımlama potansiy?lini ç?şitli ş?kill?rd? artırır: bir yandan, öğr?n?il?r orijinal ç?vr?l?rin? v? tarihl?rin? atıfta bulunarak konularla daha iyi özd?şl?şirl?r v? böyl??? duygulara da hitap ?dilir; Öt? yandan, bir?ys?l kad?rl?rin t?malaştırılması yoluyla tanımlama potansiy?li artırılır. Sonuç olarak, bir anma y?rin? lojistik v? duygusal yakınlık, bir anma y?rinin başarılı bir ş?kild? kullanılması v? öğr?n?il?rin motivasyonu için uygun görünm?si açısından ön?mli olarak algılanmıştır bu n?d?nl? İstanbuldaki alman dilinin yansıtıldığı anma y?rl?rinin yaban?ı dil olarak alman?a d?rsl?rin? yansıtılması uygun olarak saptanmıştır