Yazar "Akbaba, Azer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The role of gamification in brand loyalty : a quantitative study of turkish online retail(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 22.09.2025) Akbaba, AzerBu araştırma, esas olarak oyunlaştırmanın Türk çevrimiçi perakende platformlarına olan marka sadakatini nasıl etkilediğini incelemektedir. Uyarıcı Organizma-Tepki (S-O-R) modeli çerçevesinde oyunlaştırma öğeleri uyarıcı, marka angajmanının bilişsel, duygusal ve sosyal boyutları organizma ve marka sadakati tepki olarak ele alınmıştır. Bu çalışma, oyunlaştırmanın her üç marka angajman boyutunu da olumlu yönde etkileyerek marka sadakatini artırdığını öne süren kavramsal bir modeli nicel olarak test etmektedir. Araştırmada ayrıca, her bir angajman boyutunun aracılık rolü ve oyunlaştırmanın marka sadakati üzerindeki potansiyel doğrudan etkisi de incelenmektedir. Bu araştırma, Türkiye e-ticaret pazarına odaklanarak ve marka angajmanını alt boyutlarıyla ele alarak oyunlaştırma alanına anlamlı teorik katkılar sağlamayı ve uzun süreli müşteri ilişkileri geliştirmek isteyen çevrimiçi perakende platformları için yol gösterici bulgular sunmayı amaçlamaktadır











