Yazar "Abir, Nihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gizli el romanında yükselme hırsı ve uyum sorunu(Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2021) Abir, NihanŞiir, tiyatro, öykü, gezi yazısı gibi he- men her edebî türde eser veren Reşat Nuri Güntekin, Türk edebiyatında romancılığı ile ön plana çıkar. Harabelerin Çiçeği romanı 1918’de Zaman gazetesinde yayımlansa da o ilk romanı olarak Gizli El’i görür ve “İlk Ro- manımın Romanı” başlıklı yazısında roma- nın yayımlanma macerasını şöyle anlatır.Öğe Siniden Masaya Türk Romanında Sofra(Kitabevi, 2021) Abir, NihanSöz konusu yemek olduğunda herkesin söyleyecek bir sözü vardır. Ne yeriz, neyi severiz, neyi tercih etmeyiz?... Hangi yemek nasıl pişirilir, yemekte günün modası nedir?... Bireysel hayatın merkezinde herkes için aynı ölçüde önem taşımasa da yeryüzünde istisnasız her varlık, hayatını sürdürebilmek için yemeğe muhtaçtır. Bireysel ihtiyaçların toplum tarafından kabulü ise onaylanma ve reddedilme ihtimalleriyle iç içedir, çünkü insan yedikleri kadar yemedikleriyle de bir topluma, dine ya da gruba mensuptur. Bu bağlamda beslenmenin ve sofranın modernleşme sürecindeki serüvenini Türk romanı üzerinden okuduğumuzda nasıl bir tabloyla karşılaşırız? Sofra, Tanzimat’tan itibaren çoğunlukla toplumu anlatma amacı taşıyan Türk romanına nasıl yansır, romana kurgusal olarak hangi açıdan katkı sağlar? Romanlarda karakterlerin tercih ettiği yemekler toplumsal bir göstergenin aracı olarak kullanılır mı? Türk toplumu yüzyıllar içinde değişirken sofra, roman karakterlerinin kişiliğini şekillendiren bir unsura dönüşebilir mi? Edebiyatı yemek ve sofranın tadıyla birleştirmek mümkün mü? Bu çalışma sorduğu soruların yanıtlarını aramakta, bulduklarını meraklılarıyla paylaşmaktadır.Öğe Türkçe popüler müziğin şiir kodları: 2007-2016(2019) Abir, Nihan; Yavuz, Elif Damla; Karabiber, Onur; Karahasanoğlu, SongülBu yazının odak noktasını edebiyat ve müzik ilişkisinin popüler kültür şarkılarındaki yansımaları oluşturmaktadır. Popüler kültür şarkılarının edebî değer taşıyıp taşımadığı, şarkı sözlerinin şiir olarak kabul edilip edilemeyeceği tartışması her dönemde güncelliğini korumaktadır. Ancak bu tartışmalar çoğunlukla şarkı sözlerinin anlam yönüne odaklanmakta edebî form ve biçimler ikinci planda değerlendirilmektedir. Oysa şiirin biçim incelemesinde en temelde ölçü, durak, nazım birimi, kafiye şeması, kafiye türleri incelenmekte bu unsurlar günümüz şarkılarında da kullanılmaktadır. Bu sebeple şarkıların en azından biçimsel olarak şiirin bazı unsurlarını taşıdığı görülmektedir. Bu çalışmada Türkçe popüler müziğin 2007-2016 yılları arasında en çok dinlenen dört yüz şarkısı şiirle ilişkisi bakımından incelenmiştir. Bu amaçla, öncelikle şiir hakkında bazı görüş ve tanımlara yer verilmiş sonrasında şiir incelemesinde kullanılan ölçü, durak, nazım biçimi, kafiye şeması Türk edebiyatı dönemlerine göre açıklanmıştır. Türkçe pop şarkılarında şiirin biçim özelliklerinin ne sıklıkta kullanıldığı, yıllar içerisinde değişip değişmediği tespit edilmiştir. Bu değişikliklerin sebep ve sonuçları halk edebiyatı ve yeni Türk edebiyatı şiir formları da göz önünde bulundurularak popüler kültür bağlamında değerlendirilmiştir.