Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksoy, Rümeysa
dc.date.accessioned2024-03-15T18:55:52Z
dc.date.available2024-03-15T18:55:52Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-19
dc.identifier.citationAksoy, Rümeysa (2022). Die mediennutzung der kinder in hinblick auf fernseher und neue medientechnologien. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/849
dc.description.abstractZiel dieser Studie ist es, die Bedeutung und Notwendigkeit von Studien zur intelligenten Nutzung von Medien sowie Technologie in der digitalisierten Welt hervorzuheben und über Lösungsangebote im Hinblick auf eine Medienkompetenzaneignung zu diskutieren. Um die Beziehung zwischen Kindern und Medien besser analysieren zu können wurde für die vorliegende Arbeit eine qualitative Forschung bevorzugt. Dabei wurden zehn Mütter aus verschiedenen Wohnorten in Istanbul per Videokonferenz interviewt. Restriktionen aufgrund der Pandemie erschwerten die weitreichende Befragung und Integration der Kinder sowie Kindergartenbetreuer(-innen). Negative Erfahrungen in der Medienwelt werden heute nicht nur durch Technologie verursacht, sondern auch durch den Mangel an ausreichend qualifizierten Experten in diesem Bereich. Die wichtigste und kritischste Altersspanne von 0 bis 6 Jahren, bestimmt die Zukunft eines Kindes und das Fundament der Gesellschaft. Daher ist es wichtig, die Fähigkeit zu entwickeln, mit der Technologie zu leben, Probleme zu lösen und gleichzeitig zielgerichtet präventives Handeln zu fördern. In Bezug auf bestehenden Forschungen und den erzielten Ergebnissen, stellt sich heraus, dass dieser Prozess lediglich mit der Synergie zwischen Kind, Familie und Umwelt ermöglicht werden kann. Sowohl das fehlende Wissen und die unzureichende Kompetenz in diesem Gebiet erfordert eine umfassendere Forschung für die Entwicklung kompetenter Modelle.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, dijitalleşen dünyada medya ve teknolojinin akıllı kullanımı ile ilgili araştırmaların önemini ve gerekliliğini vurgulamak ve medya becerilerinin kazandırılmasına yönelik olası çözümleri tartışmaktır. Çocuklar ve medya arasındaki ilişkiyi daha iyi analiz edebilmek için bu çalışmada nitel araştırma tercih edilmiştir. İstanbul'da farklı yerleşim yerlerinde ikamet eden on anne ile video konferans yöntemiyle görüşülmüştür. Pandemi dolayısıyla yaşanan kısıtlamalar, çocukların ve anaokulu öğretmenlerinin kapsamlı bir şekilde görüşmelere dahil edilememelerine sebep olmuştur. Günümüzde yaşanan olumsuz sonuçlar sadece teknolojinin getirisi olmamakla birlikte; bu gelişen alanda yeterli nitelikte uzman olmamasından kaynaklanmaktadır. Bir çocuğun geleceğini belirleyen en önemli ve dahi en kritik dönem, 0-6 yaş aralığına tekabül etmekte ve toplumun temelini belirlemektedir. Bu nedenle, teknolojiyle birlikte yaşama, sorunları çözme ve aynı zamanda hedeflenen önleyici eylemleri teşvik etme becerisini geliştirmek önem arzetmektedir. Mevcut araştırmalara ve elde edilen sonuçlara bakıldığında, bu sürecin ancak çocuk, aile ve çevre arasındaki sinerji ile mümkün olabileceği ortaya çıkmaktadır. Bu alanda mevcut bilgi eksikliğinin yanı sıra yetersiz olan yetkinlikleri geliştirmek adına daha kapsamlı araştırmalar yapılması gerekmektedir. Sonuç olarak; çocukların medya yetkinliği, ancak araştırmalardan edinilen verilerle geliştirilmiş etkin ve özgün bir model ile toplumsal bilinçlenme yolunda gerçekleştirilir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKinder und medienen_US
dc.subjectBildungen_US
dc.subjectHistorische entwicklungen_US
dc.subjectAuswirkungen der technologie,en_US
dc.subjectMedienkompetenzen_US
dc.subjectÇocuk ve medyaen_US
dc.subjectTeknolojinin etkilerien_US
dc.subjectMedya yetkinliğien_US
dc.titleDie mediennutzung der kinder in hinblick auf fernseher und neue medientechnologienen_US
dc.title.alternativeÇocukların medya kullanımı açısından televizyon ve yeni medya teknolojien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster