Die mediennutzung der kinder in hinblick auf fernseher und neue medientechnologien
Künye
Aksoy, Rümeysa (2022). Die mediennutzung der kinder in hinblick auf fernseher und neue medientechnologien. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
Ziel dieser Studie ist es, die Bedeutung und Notwendigkeit von Studien zur intelligenten
Nutzung von Medien sowie Technologie in der digitalisierten Welt hervorzuheben und
über Lösungsangebote im Hinblick auf eine Medienkompetenzaneignung zu diskutieren.
Um die Beziehung zwischen Kindern und Medien besser analysieren zu können wurde für
die vorliegende Arbeit eine qualitative Forschung bevorzugt. Dabei wurden zehn Mütter
aus verschiedenen Wohnorten in Istanbul per Videokonferenz interviewt. Restriktionen
aufgrund der Pandemie erschwerten die weitreichende Befragung und Integration der
Kinder sowie Kindergartenbetreuer(-innen).
Negative Erfahrungen in der Medienwelt werden heute nicht nur durch Technologie
verursacht, sondern auch durch den Mangel an ausreichend qualifizierten Experten in
diesem Bereich. Die wichtigste und kritischste Altersspanne von 0 bis 6 Jahren, bestimmt
die Zukunft eines Kindes und das Fundament der Gesellschaft. Daher ist es wichtig, die
Fähigkeit zu entwickeln, mit der Technologie zu leben, Probleme zu lösen und gleichzeitig
zielgerichtet präventives Handeln zu fördern.
In Bezug auf bestehenden Forschungen und den erzielten Ergebnissen, stellt sich heraus,
dass dieser Prozess lediglich mit der Synergie zwischen Kind, Familie und Umwelt
ermöglicht werden kann. Sowohl das fehlende Wissen und die unzureichende Kompetenz
in diesem Gebiet erfordert eine umfassendere Forschung für die Entwicklung
kompetenter Modelle. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşen dünyada medya ve teknolojinin akıllı kullanımı ile ilgili
araştırmaların önemini ve gerekliliğini vurgulamak ve medya becerilerinin
kazandırılmasına yönelik olası çözümleri tartışmaktır. Çocuklar ve medya arasındaki
ilişkiyi daha iyi analiz edebilmek için bu çalışmada nitel araştırma tercih edilmiştir.
İstanbul'da farklı yerleşim yerlerinde ikamet eden on anne ile video konferans yöntemiyle
görüşülmüştür. Pandemi dolayısıyla yaşanan kısıtlamalar, çocukların ve anaokulu
öğretmenlerinin kapsamlı bir şekilde görüşmelere dahil edilememelerine sebep olmuştur.
Günümüzde yaşanan olumsuz sonuçlar sadece teknolojinin getirisi olmamakla birlikte;
bu gelişen alanda yeterli nitelikte uzman olmamasından kaynaklanmaktadır. Bir çocuğun
geleceğini belirleyen en önemli ve dahi en kritik dönem, 0-6 yaş aralığına tekabül etmekte
ve toplumun temelini belirlemektedir. Bu nedenle, teknolojiyle birlikte yaşama, sorunları
çözme ve aynı zamanda hedeflenen önleyici eylemleri teşvik etme becerisini geliştirmek
önem arzetmektedir.
Mevcut araştırmalara ve elde edilen sonuçlara bakıldığında, bu sürecin ancak çocuk, aile
ve çevre arasındaki sinerji ile mümkün olabileceği ortaya çıkmaktadır. Bu alanda mevcut
bilgi eksikliğinin yanı sıra yetersiz olan yetkinlikleri geliştirmek adına daha kapsamlı
araştırmalar yapılması gerekmektedir. Sonuç olarak; çocukların medya yetkinliği, ancak
araştırmalardan edinilen verilerle geliştirilmiş etkin ve özgün bir model ile toplumsal
bilinçlenme yolunda gerçekleştirilir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [62]