Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaş, Serhan
dc.date.accessioned2024-03-14T19:52:33Z
dc.date.available2024-03-14T19:52:33Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-01-26
dc.identifier.citationTaş, Serhan (2023). Empirische untersuchung zur effektivität des lehr- und lernprozess in der onlinelehre des faches Deutsch als fremdsprache. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/820
dc.description.abstractEffective teacher behaviour and teacher characteristics have been in the focus of researchers in the past and numerous scientific papers have been published. Pupils' performance at school depends on various factors. These factors include teacher behaviours and teacher personalities. As technology advances, the world is constantly changing and evolving, so many universities offer online teaching alongside face-to face teaching. New methods and strategies are needed to promote effectiveness in online teaching. In addition, new insights are still required to optimise online teaching. The aim of this thesis is to identify and analyse how language teachers and students perceive online teaching, which behaviours of language teachers are perceived as effective by students and what are the similarities and differences in language teachers' and students' perceptions of online teaching. This study is based on a quantitative research method. Therefore, two questionnaires containing 18 items were used. The survey involved 33 language teachers and 114 students working at the Foreign Language Centre of the Turkish-German University. Two statistical methods are used to evaluate the survey. The first is an Independent Two-Sample T-Test and the second a Pearson Correlation Test.en_US
dc.description.abstractGeçmişten bugüne etkili öğretmen davranışları ve öğretmen özellikleri, bilim insanlarının odağında olmuş ve bu konuda çok sayıda akademik çalışma yapılmıştır. Bahsedilen bu öğretmen davranışları ve öğretmen özellikleri, öğrencilerin okulda sergiledikleri performanslarda da etkilidir. Yaşanan teknolojik gelişmelerle dünya, değişmekte ve gelişmektedir. Günümüzde var olan üniversitelerin birçoğu, bu değişime ve gelişime ayak uydurarak yüz yüze eğitime alternatif olarak öğrencilere çevrimiçi eğitimler sunmaya başlamıştır. Çevrimiçi derslerin sunulmasının yanında çevrimiçi derslerin etkililiğinin artırılması için yeni yöntem ve stratejiler gerekmektedir. Bu çalışma, yabancı dilde verilen çevrimiçi derslerde hangi öğretim görevlisi davranış biçimlerinin ve özelliklerinin öğrenciler tarafından etkin olarak algılanıp algılanmadığının saptanmasını, öğretim görevlileri ile öğrencilerin algılarındaki benzer ve farklı noktaların mercek altına alınmasını ve en nihayet bu çevrimiçi derslerin öğrenciler tarafından etkin olarak algılanıp algılanmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada, nicel çalışma metodundan yararlanılmış olup bu anlamda 33‟ü Türk ve yabancı öğretim görevlisi ile 114‟ü Almanca hazırlık sınıfı öğrencisi olmak üzere toplamda 147 kişinin katılımıyla Türk-Alman Üniversitesi Almanca Hazırlık Biriminde, çeşitli öğretim görevlisi davranış biçimlerinin ve özelliklerinin değerlendirilmesini kapsayan 18 maddelik bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması değerlendirilirken kullanılan istatiksel yöntemler iki adettir. Birincisi iki örnek bağımsız T-Testi iken ikincisi Pearson kolerasyon testidir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline teachingen_US
dc.subjectEffectiveness in foreign language teachingen_US
dc.subjectTeacher behaviour,en_US
dc.subjectLearning successen_US
dc.subjectLanguage lecturers' perceptionsen_US
dc.subjectStudents' perceptionsen_US
dc.subjectGerman as a foreign languageen_US
dc.subjectOnline eğitimen_US
dc.subjectYabancı dil eğitiminde etkinliken_US
dc.subjectÖğretmen davranışlarıen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectÖğretim görevlisi algısıen_US
dc.subjectÖğrenci algısıen_US
dc.subjectYabancı dil olarak Almanca eğitimien_US
dc.titleEmpirische untersuchung zur effektivität des lehr- und lernprozess in der onlinelehre des faches Deutsch als fremdspracheen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimi Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster