Empirische untersuchung zur effektivität des lehr- und lernprozess in der onlinelehre des faches Deutsch als fremdsprache
Citation
Taş, Serhan (2023). Empirische untersuchung zur effektivität des lehr- und lernprozess in der onlinelehre des faches Deutsch als fremdsprache. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Abstract
Effective teacher behaviour and teacher characteristics have been in the focus of
researchers in the past and numerous scientific papers have been published. Pupils'
performance at school depends on various factors. These factors include teacher
behaviours and teacher personalities. As technology advances, the world is constantly
changing and evolving, so many universities offer online teaching alongside face-to face teaching.
New methods and strategies are needed to promote effectiveness in online teaching. In
addition, new insights are still required to optimise online teaching.
The aim of this thesis is to identify and analyse how language teachers and students
perceive online teaching, which behaviours of language teachers are perceived as
effective by students and what are the similarities and differences in language teachers'
and students' perceptions of online teaching.
This study is based on a quantitative research method. Therefore, two questionnaires
containing 18 items were used. The survey involved 33 language teachers and 114
students working at the Foreign Language Centre of the Turkish-German University.
Two statistical methods are used to evaluate the survey. The first is an Independent
Two-Sample T-Test and the second a Pearson Correlation Test. Geçmişten bugüne etkili öğretmen davranışları ve öğretmen özellikleri, bilim
insanlarının odağında olmuş ve bu konuda çok sayıda akademik çalışma yapılmıştır.
Bahsedilen bu öğretmen davranışları ve öğretmen özellikleri, öğrencilerin okulda
sergiledikleri performanslarda da etkilidir.
Yaşanan teknolojik gelişmelerle dünya, değişmekte ve gelişmektedir.
Günümüzde var olan üniversitelerin birçoğu, bu değişime ve gelişime ayak uydurarak
yüz yüze eğitime alternatif olarak öğrencilere çevrimiçi eğitimler sunmaya başlamıştır.
Çevrimiçi derslerin sunulmasının yanında çevrimiçi derslerin etkililiğinin
artırılması için yeni yöntem ve stratejiler gerekmektedir. Bu çalışma, yabancı dilde
verilen çevrimiçi derslerde hangi öğretim görevlisi davranış biçimlerinin ve
özelliklerinin öğrenciler tarafından etkin olarak algılanıp algılanmadığının
saptanmasını, öğretim görevlileri ile öğrencilerin algılarındaki benzer ve farklı
noktaların mercek altına alınmasını ve en nihayet bu çevrimiçi derslerin öğrenciler
tarafından etkin olarak algılanıp algılanmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Çalışmada, nicel çalışma metodundan yararlanılmış olup bu anlamda 33‟ü Türk
ve yabancı öğretim görevlisi ile 114‟ü Almanca hazırlık sınıfı öğrencisi olmak üzere
toplamda 147 kişinin katılımıyla Türk-Alman Üniversitesi Almanca Hazırlık Biriminde,
çeşitli öğretim görevlisi davranış biçimlerinin ve özelliklerinin değerlendirilmesini
kapsayan 18 maddelik bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması
değerlendirilirken kullanılan istatiksel yöntemler iki adettir. Birincisi iki örnek bağımsız
T-Testi iken ikincisi Pearson kolerasyon testidir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [2]