Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Denetim kalitesinin finansal raporlama kalitesi üzerine etkisi: BİST şirketleri örneği
(Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 2023)
Bu çalışmada denetim kalitesinin finansal raporlama kalitesi üzerindeki
etkisi incelenmiştir. Borsa İstanbul’da faaliyet gösteren 262 finansal
olmayan firmanın 2012-2021 yılları arasındaki verileri kullanılmıştır.
Finansal ...
Alman özel sağlık sigorta sektöründe değişen dış etkenleri önleyici mekanizmalar
(2014)
Diğer ülkelere örnek olarak gösterilecek Alman özel sağlık sektörünün kaliteli ve geniş çapta sağlık hizmetleri sayesinde sağlık sigortalı bireyler için hastalık zamanında ve mümkün olan ...
Firmaların iflas ve konkordato ilan etme risklerini tahmin etmeye yönelik finansal modellerin bir değerlendirmesi
(2019)
Ticari işletmeler, faaliyetleri süresince başarılı ve başarısız dönem-ler geçirebilirler. Hiç şüphesiz, mali ve idari açıdan karşı karşıya kalınan bu negatif ve pozitif dönemler, firmaların faaliyet hayatlarının olağan bir ...
Elektrikli araçlar için dinamik gezgin satıcı problemi üzerine bir çalışma
(Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 2022)
Elektrikli araçlar, konvansiyonel araçlara oranla çevreye daha az zarar vermelerinden dolayı son yıllarda özellikle şehir içinde lojistik operasyonlarda sıklıkla kullanılmaya başlamıştır. Hem araç teknolojilerindeki gelişim ...
Uluslararası kariyer yapmak: Eşlerin koordinasyon stratejileri
(Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, 2023)
Modernleşme çalışma yaşamında yalnızca mal ve hizmet hareketliliğine değil aynı zamanda insan
hareketliliğine de zemin hazırlamıştır. Bu gelişmelerden sadece bekar çalışanlar değil, her ikisi de kariyer
sahibi olan eşler ...
İşletmelerin dijital dönüşüm senaryoları - kavramsal bir model önerisi
(2020)
Son yıllarda, büyük veri, sensörler, bulut bilişim, sosyal medya vs. gibi dijital teknolojilerin mümkün kıldıkları ile gündeme gelen dijital dönüşüm, tüm dünya ekonomisini ve bunun içinde yer alan işletmeleri yakından ...
Türk üniversite öğrencilerinin kare kod reklamcılığa karşı tutumları
(2016)
Kare kodlar, mobil reklamcılık çerçevesinde kullanımı son yıllarda popüler olan yeni bir teknolojidir. Kare kod reklam kampanyalarının başarılı olabilmesi için tüketicilerin kare kod reklamlara karşı tutumu önemli bir ...
Yapısal güçlendirme: bir ölçek geliştirme çalışması
(2018)
Güçlendirme kavramı değişen iş dünyası dinamikleri ile birlikte gittikçe önem kazanmaya başlamış bir olgudur. Çalışanların yetkilendirilmesi ve karar süreçlerine dahil edilmesi çalışan verimliliği ve motivasyonunu arttırmada ...