Yayın tarihi için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 54, listelenen: 1-20
-
Die auswahl der richtigen e-commerce-software für das eigene unternehmen - anwendung des AHP-Modells
(2012)E-ticaret için gerekli olan e-ticaret yazılımının doğru seçilmesi şirketler için büyük önem taşımaktadır. Şirketlerin etkili, esnek ve güçlü bir yazılım paketine sahip olmaları gereklidir. Bunun için de yazılım paketlerinin ... -
Comparison of personal loans and the risks emerging in the banking sectors of turkey and 25 european union countries starting from 2002
(2012)2005 yılından bugüne Türk bankacılık sektöründe kredilerde bir patlama yaşanmıştır. Budurumu doğuran önemli ekonomik parametrelerin başında ekonomik büyüme, enflasyon, dış ticaret hacmi, özelleştirme ve döviz rezervlerinde ... -
Alman özel sağlık sigorta sektöründe değişen dış etkenleri önleyici mekanizmalar
(2014)Diğer ülkelere örnek olarak gösterilecek Alman özel sağlık sektörünün kaliteli ve geniş çapta sağlık hizmetleri sayesinde sağlık sigortalı bireyler için hastalık zamanında ve mümkün olan ... -
Macroeconomic variables and stock market returns: a comparison of Germany and Turkey
(Peter Lang AG, 2015)This study evaluates the effects of macroeconomic variables on the stock returns in Turkey and Germany. It contains data for 120 months covering the period from January 2005 to December 2014. Multiple Linear Regression ... -
Türk üniversite öğrencilerinin kare kod reklamcılığa karşı tutumları
(2016)Kare kodlar, mobil reklamcılık çerçevesinde kullanımı son yıllarda popüler olan yeni bir teknolojidir. Kare kod reklam kampanyalarının başarılı olabilmesi için tüketicilerin kare kod reklamlara karşı tutumu önemli bir ... -
Business network governance structure and IT capabilities
(Elsevier Science Bv, 2016)This paper investigates the IT capability and its impact on the governance of business networks by offering a comprehensive IT capability concept especially for monitoring, controlling and coordination purposes. This concept ... -
Value creation through heritage and identity
(Routledge, 2017)Building a strong experience value has become the backbone of increasingly sophisticated tourism. This chapter focuses on how the aspects of identity and heritage are used to build experience value and what the possible ... -
The importance of communication in sustainability & sustainable strategies
(Elsevier Science Bv, 2017)Communication entails the transfer of ideas, thoughts or feelings by the sender to receiver via verbal or nonverbal means. This transfer gains special significance in business especially in the service sector since the ... -
Returns to innovation and growth: a panel data approach for middle income countries
(2018)This paper attempts to investigate the relationship between the growth of gross domestic product and innovation related activities. A panel data analysis is conducted on a sample of eight middle-income countries covering ... -
An investigation of modernist utopias on tourism and postmodern critique of modernist tourism practices
(2018)In general, the aim of this manuscript is to investigate the impact of modernism in tourism practices in detail and provide a sound critique based on the change of mentality with the post-modernist Age. the paper will start ... -
Yapısal güçlendirme: bir ölçek geliştirme çalışması
(2018)Güçlendirme kavramı değişen iş dünyası dinamikleri ile birlikte gittikçe önem kazanmaya başlamış bir olgudur. Çalışanların yetkilendirilmesi ve karar süreçlerine dahil edilmesi çalışan verimliliği ve motivasyonunu arttırmada ... -
The impact of augmented reality (ar) technology on tourist satisfaction
(Springer-Verlag Berlin, 2018)Augmented Reality (AR) is currently one of the most popular technologies among global technological applications. Aside from completely immersing the user in a synthetic environment in which the user cannot experience the ... -
İş yeri inovasyonunun bir örneği olarak uzaktan çalışmanın iş yaşam dengesine etkisi: Çalışan anneler üzerine bir araştırma
(YTÜ Sosyopark Yayınları, 2019)Teknolojinin getirdiği yenilikler iş yerindeki çalışma ortamını değiştirmekte, yeni teknolojiler ve iletişim araçları çalışanların ofisten uzakta işlerini yürütebilmesine olanak tanımaktadır. Bu araştırmanın amacı, ... -
Firmaların iflas ve konkordato ilan etme risklerini tahmin etmeye yönelik finansal modellerin bir değerlendirmesi
(2019)Ticari işletmeler, faaliyetleri süresince başarılı ve başarısız dönem-ler geçirebilirler. Hiç şüphesiz, mali ve idari açıdan karşı karşıya kalınan bu negatif ve pozitif dönemler, firmaların faaliyet hayatlarının olağan bir ... -
Enhancing digital reputation - new tools for monitoring corporate reputation in the digital age
(Peter Lang, 2020)In today's increasingly digitalized world, digital transformation dramatically changes the way of doing business and reshapes business functions such as controlling, logistics, HR, marketing etc. For companies that do not ... -
İşletmelerin dijital dönüşüm senaryoları - kavramsal bir model önerisi
(2020)Son yıllarda, büyük veri, sensörler, bulut bilişim, sosyal medya vs. gibi dijital teknolojilerin mümkün kıldıkları ile gündeme gelen dijital dönüşüm, tüm dünya ekonomisini ve bunun içinde yer alan işletmeleri yakından ... -
Leadership characteristics in the era of digital transformation
(2020)Digital transformation provoked by Industry 4.0 should not be just seen as a technological issue, it causes also fundamental changes in processes and in organizations of companies. Notably a new understanding of leadership ... -
An empirical cross-country study on consumers’ attitude towards augmented reality advertising
(2020)The use of AR technology for advertising is becoming more and more popular. For the efficacy of AR ad campaigns, consumers' attitudes towards AR ads are decisive. One of the major elements that determines consumers’ attitudes ... -
Study on carpooling applications: the development of sharing economy in the age of internet
(Inderscience Publishers, 2020)Globalisation and the development of technology lead to the emergence of different economic practices. Among these, sharing economy receives considerable attention, as people communicate with each other and propose themselves ...