Ara
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-10
Türkiye'de uluslararası ilişkiler disiplininde kadın akademisyen olmak: Cam tavanlar ve fildişi bodrumlar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)
Türkiye’deki üniversitelerde Uluslararası İlişkiler/Siyaset
Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümlerinde çalışan kadın
akademisyen sayıları, kariyerin ilk basamaklarında nispeten
yüksek olmasına karşın, özellikle ...
Türkiye’de uluslararası ilişkiler disiplininde kadın akademisyen olmak: cam tavanlar ve fildişi bodrumlar
(2020)
Türkiye’deki üniversitelerde Uluslararası İlişkiler/Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümlerinde çalışan kadın akademisyen sayıları, kariyerin ilk basamaklarında nispeten yüksek olmasına karşın, özellikle profesörlük ...
Ticaret savaşlarının uluslararası ticaret ve reel ekonomiye etkisi
(2020)
Uluslararası ticarette korumacılık akımları bazı dönemlerde azalmakta, bazı dönemlerde ise artmaktadır. Bu
çalışma, 2008 yılından itibaren dünya ticaretinde düzeyi gittikçe artan korumacılık hakkında kapsamlı bir
literatür ...
Ticaret savaşlarının uluslararası ticaret ve reel ekonomiye etkisi
(2020)
Uluslararası ticarette korumacılık akımları bazı dönemlerde azalmakta, bazı dönemlerde ise artmaktadır. Bu çalışma, 2008 yılından itibaren dünya ticaretinde düzeyi gittikçe artan korumacılık hakkında kapsamlı bir literatür ...
İşletmelerin dijital dönüşüm senaryoları - kavramsal bir model önerisi
(2020)
Son yıllarda, büyük veri, sensörler, bulut bilişim, sosyal medya vs. gibi dijital teknolojilerin mümkün kıldıkları ile gündeme gelen dijital dönüşüm, tüm dünya ekonomisini ve bunun içinde yer alan işletmeleri yakından ...
Leadership characteristics in the era of digital transformation
(2020)
Digital transformation provoked by Industry 4.0 should not be just seen as a technological issue, it causes also fundamental changes in processes and in organizations of companies. Notably a new understanding of leadership ...
An empirical cross-country study on consumers’ attitude towards augmented reality advertising
(2020)
The use of AR technology for advertising is becoming more and more popular. For the efficacy of AR ad campaigns, consumers' attitudes towards AR ads are decisive. One of the major elements that determines consumers’ attitudes ...
Inflation volatility and inflation in the wake of the great recession
(Physica-Verlag Gmbh & Co, 2020)
A reduced-form investigation reveals that the relationship between the level of inflation and its volatility in the USA may not have been monotonic. This paper quantifies a reversal of the relationship by considering linear ...
Measuring co-dependencies of economic policy uncertainty in Latin American countries using vine copulas
(Elsevier Science Inc, 2020)
We analyze the dependence structure of economic policy uncertainty in four Latin American economies (Brazil, Chile, Colombia, Mexico) using vine copula modeling with various forms of tail dependence. Our results suggest ...
Inflation persistence in Turkey: a TVP-estimation approach
(Elsevier B.V., 2020)
We analyze inflation dynamics in Turkey by estimating inflation persistence for the period 1990–2018. Inflation persistence is defined as the speed with which inflation returns to its equilibrium level (long-term mean) ...